0318 - 74 34 26 info@burnio.nl
Eindejaargeschenken 2018

Eindejaargeschenken 2018

Eindejaargeschenken 2018

Cadeau voor uw personeel, vrijwilligers?
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Eindejaargeschenken 2018

De vakantie is net voorbij en het laatste stuk van 2018 is aangebroken. En dan wordt het ook tijd om na te denken over een extra beloning van uw personeel of vrijwilligers.

De een noemt het een eindejaarsgeschenk, de ander kerstpakket, decemberpakket of personeelsgeschenk. Elk jaar is het weer een hele klus om een mooi, zinvol en duurzaam cadeau te bedenken. Maar vanaf nu kunt u bij BURNIO marketing en communicatie terecht voor een nog persoonlijkere benadering.

Keuzecadeau

In december geeft u uw personeel en/of vrijwilligers een kaart. Op die kaart staat een persoonlijke code. Met die code kan de ontvanger naar een speciale website in uw huisstijl en kiezen voor een selectie van gepersonaliseerde cadeaus. Het gekozen cadeau wordt dan per pakket thuisbezorgd bij uw medewerker.

Goed doel steunen

Naast de keuze uit 4-12 cadeaus is het ook mogelijk dat uw medewerker een deel of het gehele bedrag van het eindejaarsgeschenk liever doneert aan een goed doel. De goede doelen kunt u zelf aangeven. Denk hierbij aan WorldVision, Compassion, uw eigen vriendenstichting of welk doel dan ook.

Welke eindejaarsgeschenken zijn mogelijk?

Er is ontzettend veel mogelijk. Op basis van het budget per persoon stellen we in overleg met u een aantrekkelijk assortiment samen. Enkele voorbeelden:

  1. Houten theedoos met gegraveerd glas
  2. Leren schort met naam
  3. Teakhouten broodplank met gravering
  4. Wijnpakket met gegraveerde glazen en eigen wijnetiket
  5. T-shirt met foto
  6. Gepersonaliseerde broodtrommel
  7. Linnen tas bedrukken met een eigen tekst
  8. Bedrukte klok
  9. Voetbal met naam bedrukken
  10. Bierpakket met gegraveerde glazen
  11. Kaarsen met eigen bedrukking
  12. Bedrukte thermosbeker

En nog heel veel meer. We doen graag een vrijblijvend voorstel.

Uw voordelen

  • Geen logistieke nachtmerrie om alles te regelen
  • Voor elke medewerker een cadeau wat hij/zij echt kan gebruiken
  • Mogelijkheid om een goed doel te ondersteunen
  • Gepersonaliseerde cadeaus
  • Scherpe prijzen

Een persoonlijk voorstel? Neem dan contact op met Burnio marketing & communicatiebureau in Veenendaal via info@burnio.nl of (0318) 74 34 26

Deel dit bericht:

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

Google Ads campagnes verbeteren door Burnio
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

Je hebt een Google Ads (voorheen Google AdWords) campagne opgezet? Gefeliciteerd!
Alhoewel… Meestal komen we minimaal 1 van de onderstaande fouten tegen in en Ads campagne. Dus lees snel verder!

Wat kun je in dit artikel verwachten?

  1. Zoek- en displaynetwerk
  2. Negatieve keywords
  3. Conversies bijhouden
  4. Zoekwoordenonderzoek
  5. Testen van biedstrategieën
  6. Testen van advertentie varianten
  7. Advertentie extensies
  8. Regionale trends
  9. Experimenten

Google Ads kan extreem effectief zijn om leads en verkopen te genereren en de veelheid aan mogelijkheden, personalisaties en targeting opties helpen daarbij. Maar al die mogelijkheden kunnen zorgen voor een enorm succes of en een enorme beperking van je Return on investment (ROI) als je het verkeerd hebt ingezet. De standaard instellingen die Google je geeft bij het instellen van een campagne kunnen uiteindelijk duur uitpakken en zorgen voor fouten die je beter had kunnen voorkomen.

Er is een conflict tussen jouw doel en het doel van Google: jij wil verkopen genereren, Google zoveel mogelijk kliks. En soms is een handige functie zover weggestopt dat het niet anders kan dan dat je die over het hoofd ziet.

Door fouten te herkennen, kun je ze ook gaan voorkomen en dichter bij je uiteindelijke doel komen: meer verkeer naar je site leiden en je marketinginspanningen optimaliseren om meer verkopen via je site te bereiken.

Laten we eens beter naar de 9 meest voorkomende fouten in Google Ads kijken en je krijgt er ook nog een advies bij hoe je ze kunt voorkomen.

Fout 1: Standaard instellingen

Als je een campagne maakt voor het zoeknetwerk dan kun je kiezen uit Zoeknetwerk, Displaynetwerk of beiden. Je kunt ook Google zoekpartners inschakelen voor beide netwerken. Voor zoeknetwerk campagnes waarbij lead generatie het hoofddoel is (en niet merkbekendheid vergroten), kies dan allen voor zoeknetwerk, omdat het conversiepercentage van kliks op het Displaynetwerk enorm veel lager is dan bij het zoeknetwerk, wat de kosten per acquisitie verhoogt, zonder dat je daar enig voordeel van hebt.

Wat er gebeurt in het zoeknetwerk als je een zoekwoord invoert, is dat het alleen verschijnt bij Google en de zoekpartners. Als je ook het displaynetwerk selecteert, probeert Google de advertentie ook op relevante sites te plaatsen, maar ze worden niet getoond aan mensen die actief op zoek zijn naar dat trefwoord. Displaycampagnes zijn dan weggegooid geld, omdat het verkeer wat je naar de site trekt totaal niet relevant is op een enkele uitzondering na.

Fout 2: Geen uitsluitingen

Je lijst met negatieve zoekwoorden (uitsluitingen) moet je eigenlijk wekelijks bijwerken op basis van je zoekwoordenrapport.

Je moet beginnen met een standaard lijst van negatieve zoekwoorden die je online kunt vinden in tools zoals Google’s zoekwoordplanner, maar ook bij andere tools als Ubersuggest, Google trends en SEMrush of Ahrefs (laatste twee zijn betaalde tools). Op sites als Techwyse kun je ook een complete lijst met negatieve zoekwoorden vinden waarmee je direct aan de slag kunt. Deze woorden besparen je veel geld. Ze helpen je om meer kwalitatieve leads naar je site te trekken.

Nadat je deze eerste lijst hebt ingesteld, ga je naar de zoektermen tab in de zoekwoorden en kijk je welke exacte zoektermen mensen gebruiken waarbij je advertenties getoond worden. Je zult daar trefwoorden vinden die totaal niet relevant zijn voor je campagne en die moet je dus toevoegen aan je negatieve zoekwoorden (uitsluitingen).

Fout 3: Geen conversiedoelen

Het is schokkend hoe vaak we nog Google Ads accounts tegenkomen waarbij geen conversiedoelen zijn ingesteld.

Zonder doelen kun je nooit met zekerheid zeggen hoeveel het kost om een lead of verkoop vanuit je campagne te realiseren. Je weet niet welke zoekwoorden zorgen voor verkopen en welke niet en zo kunnen we nog even doorgaan.

Je campagnes te optimaliseren voor conversies is de beste manier om je ROI te verbeteren en het meeste uit je investering te halen.

Enkele voorbeelden van conversies die je bij kunt houden, afhankelijk van je product of dienst:

  • Verkoop
  • Een formulier invullen
  • E-mail versturen
  • Een telefonisch contact
  • Inschrijving nieuwsbrief
  • Download van een app, e-book of ander bestand

Fout 4: Geen goed zoekwoordenonderzoek

Een van de meest voorkomende en misschien wel meest onbegrijpelijke fout is dat er vooraf geen goed zoekwoordenonderzoek is uitgevoerd. Je kunt zoekwoorden kiezen op basis van wat je denkt waar mensen naar op zoek zijn of je baseren op je eigen zoekgedrag. Maar het is een absolute noodzaak om tools zoals Google Zoekwoordplanner te gebruiken om de juiste en relevante zoekwoorden voor jouw account te vinden.

En naast een goed zoekwoordenonderzoek is het belangrijk om het juiste type zoekwoord in te stellen. In de meeste gevallen is een breed zoekwoord iets wat je wilt vermijden. Vaak is dit verspilde tijd omdat het voor veel niet relevant verkeer naar je site zorgt. Dit verhoogt je kosten en CPA (Cost per acquisition) en de score van je account daalt.

De juiste zoekwoordtypes zijn cruciaal voor het succes van je Google Ads campagne. We adviseren om 10-15 zoekwoorden te kiezen en ze in alle variaties te gebruiken: breed (+), woordgroep (“”) en exacte overeenkomst ([]). Op deze manier heb je 3 variaties die dicht bij de bedoeling van het zoekwoord liggen.

Natuurlijk moet je specifieke advertentiegroepen maken om verkeer te genereren naar specifieke landingspagina’s met hun eigen zoekwoorden. Gebruik niet alle zoekwoorden voor 1 groep maar verspreid ze over advertentiegroepen. 

Fout 5: Biedingsstrategie niet testen

Met zoveel verschillende soorten mogelijkheden voor biedingen in 2018, lijkt het een onmogelijke opgave de juiste soort bieding voor jouw campagne te vinden. Alhoewel… je zult verschillende soorten biedingen moeten testen om te kijken welke het beste bij jouw doelen passen. De meeste ervaren adverteerders geven de voorkeur aan handmatige CPC, sommige adverteerders geven juist weer de voorkeur aan het maximaliseren van conversies of uitgebreide CPC.

Met handmatige CPC biedingen heb je meer grip over je biedingen op lange termijn. Als je een campagne test voor maar 1 of 2 weken, dan zou je moeten kiezen voor uitgebreide CPC of maximaliseren voor zoveel mogelijk kliks. Deze soorten biedingen staan Google toe om de meeste kliks te genereren voor de beste mogelijk prijs.

De twee soorten biedingen die je uiteindelijk zou moeten toepassen op al je campagnes zijn doel CPA en doel ROAS. Deze twee soorten staan je toe om je bod aan te passen in verhouding tot de meest optimale kosten per actie of Return on Ad Spend. Anders gezegdL het helpt je om het juiste bedrag uit te geven aan advertenties om je ROI te bereiken en je investering een maximale opbrengst te laten hebben.

Er is geen on-size-fits-all oplossing voor biedingen. Dus test verschillende soorten biedingen om uit te vinden welke het beste bij jou past.

Fout 6: Maar 1 variant van een advertentie maken.

Een andere veelgemaakte fout in Google Ads is dat er maar 1 advertentie per advertentiegroep wordt gemaakt of maar 1 advertentie met maar 1 variant. Als je de conversie van je advertentie wilt optimaliseren tegen minimale kosten, dan is het van belang om verschillende advertenties per advertentiegroep te maken.

Ook al gebruik je dezelfde kop of dezelfde omschrijving, dan nog is het belangrijk om verschillende varianten te testen om uit te vinden welke de beste conversie oplevert. Zodra je weet welke advertentie als conversiewinnaar uit de bus komt dan kun je verder gaan splittesten.

Er is veel tijd nodig voor testen en voor het finetunen van je campagne om de beste ROI te vinden. Advertenties die vanaf dag 1 perfect presteren en leads genereren als een mall, zijn een zeldzaamheid. Zet dus minimaal 2-3 advertenties per groep in.

Fout 7: Geen extensies gebruiken.

Extensies zijn de aandachtstrekkers van je advertenties. De knipperende lampen en alarmbellen. Google heeft het makkelijk gemaakt voor je op geoptimaliseerde advertenties te maken en meer kwalitatief verkeer naar je website te trekken. En daarbij zijn advertentie-extensies onmisbaar. Je kunt extra stukjes informatie aan je advertentie toevoegen om op te vallen in de massa.

Door extensies te gebruiken kun je het aantal kliks op je advertentie enorm vergroten. Je kunt sitelinkextensies toevoegen die verschillende pagina’s van je site tonen en bezoekers direct naar de juiste pagina verwijzen. Je kunt callout extensies gebruiken waarmee je USP’s kunt laten zien. Gestructureerde snippet extensies, berichtextensies, locatie-extensies en prijsextensies zijn andere soorten extensies voor Google Ads die handig zijn om te gebruiken.

Als je campagne zich richt op mobiele gebruikers dan is het vanzelfsprekend dat je de telefoon extensie of berichtextensie gebruikt. Je stelt mobiele bezoekers daarmee in staat om direct contact met je op te nemen vanaf hun apparaat.

Wat je niet moet vergeten over extensies is dat je niet zelf kunt controleren hoe de extensies bij de advertentie verschijnen. Google bepaalt welke extensie voor welke advertentie verschijnt. Je doel is om regelmatig het tabblad extensies te bekijken om te zien welke extensies beter converteren. Je kunt de extensies die niet of minder presteren dan pauzeren of vervangen door een verbeterde extensie.

Stel zoveel mogelijk extensies in als mogelijk is.

Fout 8: Regionale trends negeren

Dit is een tip om goed bij op te letten…

Er zijn grofweg 2 soorten adverteerders: de adverteerders die het maximale proberen te halen uit een kleine geografische regio, bijvoorbeeld 1 stad of dorp. Andere adverteerders gaan voor een meer agressieve strategie en bieden meteen in een heel land of zelfs internationaal.

Het is dus belangrijk om eerst te bepalen op welke regio je campagne zich richt. Als je een lokaal bedrijf hebt, bijvoorbeeld een restaurant, dan wil je waarschijnlijk de advertentie alleen richten op je eigen regio of een nieuwe regio waar je wilt uitbreiden.

Voor niet-lokale bedrijven is het verstandiger om de campagne te richten op een groter gebied, bijvoorbeeld heel Nederland.

Het voordeel van deze aanpak is dat zodra er data bekend is je kunt kijken naar de prestaties van een advertentie per stad. Als je bijvoorbeeld merkt dat de kosten per conversie van de ene stad lager is dan die van een andere stad, dan zou je het budget van de ene stad kunnen verlagen en die van de andere verhogen.

Of je merkt dat een de meeste verkopen of leads uit een bepaald gebied komen of van bepaalde plaatsen. Dan zou je de biedingen en campagnes meer op die gebieden kunnen focussen.

En wat je per regio doet, zou je ook per soort apparaat kunnen doen. Conversiekosten op mobiel te hoog en tablets maken wel budget op, maar leiden niet tot conversies? Schakel ze uit!

Fout 9: Geen experimenten inzetten

De experimentenfunctie van Google is een verborgen juweeltje en een schande dat niet meer adverteerders die gebruiken. 

In de basis geeft het je de mogelijkheid om A/B tests uit te voeren. Je kunt verschillende landingspages testen, advertentievarianten, zoekwoordvariaties of wat je maar wilt testen.

Je kunt ook besluiten om een specifieke hoeveelheid verkeer naar de experimenten te leiden om het risico te verkleinen.

CONCLUSIE

Zoals je hebt kunnen lezen vergt een goede Google Ads campagne tijd, geduld en veel testen. 

Door extra tijd in het opzetten van een campagne te steken en veelgemaakte fouten te voorkomen met Google Ads kun je zomaar meer leads genereren dan je voorheen deed. 

Google Ads campagne? Burnio online marketing

Zelf geen tijd voor het opzetten van een goede Google Ads campagne? Of ook effectief adverteren op LinkedIn, Instagram en Facebook?

Burnio marketing & communicatie voert al voor vele opdrachtgevers effectieve online marketing campagnes uit, inclusief maandelijkse online rapportages.

Ook profiteren van de kennis van dit online marketingbureau uit Veenendaal?

Neem dan contact op met Burnio marketing & communicatiebureau in Veenendaal via info@burnio.nl of (0318) 74 34 26

Deel dit bericht:

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Ontwerp en drukwerk door Burnio marketing & communicatiebureau
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Als zzp-er of mkb-er ben je het liefste bezig met je vak. Dat geldt ook voor ons. Voor Van Driesten installatietechniek uit Veenendaal mochten we o.a. nieuwe A5 en A6 notitieblokken ontwerpen en drukken.

Want wie schrijft… Die blijft! (…aan het werk.)

Communicatieprofessionals voor meer dan notitieboekjes

Al bijna 5 jaar werken we intensief samen met diverse partners. Zo hebben we de kracht en expertise van een groot bureau, met de snelheid van een zelfstandige professional. Als diverse opdrachtgevers voor kleinere, maar juist ook grotere en complexe (WordPress) websites hebben hier de afgelopen jaren van geprofiteerd.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Burnio: Marketing, communicatie en reclamebureau uit Veenendaal

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. Van visitekaartjes tot huis-aan-huis mailings en van autobelettering tot social media strategie.

Deel dit bericht:

Maak werk van je merk. Vakantie leesvoer!

Maak werk van je merk. Vakantie leesvoer!

Maak werk van je merk. Archetypes en the golden circle.

Branding en positionering. Vakantie leesvoer!
Archetypen, golden circle, marketing en communicatie

Archetypes, MBTI model, The Golden Circle…

Sorry, maar we zijn daar nou eenmaal heel goed in als marketing en communicatiespecialisten: werken met modellen. De werkelijkheid vangen in vereenvoudigde modellen. En dat is geen rocketscience, maar bittere noodzaak om uiteindelijk in ‘gewone mensentaal’ uit te kunnen leggen waar we nu mee bezig zijn.

We helpen vanuit ons vakgebied -marketing en communicatie- om jouw bedrijf te laten groeien met de juiste strategie, boodschap en vormgeving.

Hoe wordt jouw merk net zo herkenbaar als, laten we zeggen, McDonalds?

Een uitgebreide blog om al dobberend in het water deze vakantie over na te denken… Om na de vakantie met nieuwe inspiratie en energie, samen met BURNIO marketing & communicatie invulling aan te geven! Fijne vakantie!

Golden Circle Sinek marketing en communicatie drijfveren

Het begint met het WAAROM!

Wat zijn jouw drijfveren? Wat is de kracht die jou vooruit helpt? Wat is de passie die je hebt?

Werken en communiceren begint vanuit een naam, een merk. En je merk moet een sterk merk zijn:

  1. Het weerspiegelt je unieke drijfveren.
  2. Het geeft draagvlak en motivatie bij jezelf en je medewerkers.
  3. Het geeft meerwaarde aan je klanten en opdrachtgevers.
  4. Het helpt je om gericht te blijven wat belangrijk is voor jouw organisatie.

En dat kan alleen als je merk betekenisvol is. Op een gegeven moment gaat het werken als een selffulfilling prophecyWerken aan je merk leidt tot succes en dat geeft energie om weer opnieuw in je merk te investeren.

“People don’t buy what you do; they buy why you do it.”

– Simon Sinek

BEKIJK VIDEO GOLDEN CIRCLE

Dit heb je vast al weleens vaker gehoord. Simon Sinek heeft de Golden Circle geïntroduceerd. Een model om na te denken over de kern van je merk. Volgens Sinek wordt een sterk merk gebouwd door:

  1. Start met de waarom-vraag: Waarom doe je wat je doet? Wat geeft je recht van bestaan en is je unieke meerwaarde?
  2. Van daaruit bepaal je hoe je dat waarmaakt.
  3. En tot slot kom je dan bij de wat vraag. Hier bepaal je concrete producten, diensten, communicatie en campagnes die je ontwikkelt.

Door de waarom te bepalen kom je telkens terug bij een consistente merkbeleving en zorg je voor een emotionele relatie en binding van je klant met jouw merk.

Het model van Sinek is een zeer eenvoudig model en maakt branding begrijpelijk. Het model is echter te beperkt om er zomaar zelf mee aan de slag te gaan. Er is een flink verschil tussen begrijpen wat de kern van je merk is en dit inzichtelijk maken. Er is meer nodig om jouw drijfveren en toekomstplannen concreet te maken.

 

Brand Key model

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

MBTI MODEL Myers Briggs Type indicator

Hoe maak je de zachte waarden van je organisatie dan wel inzichtelijk?

Hoe kom je tot de kern, de ziel van jouw organisatie? Hoe kun je klanten en medewerkers boeien en binden? Een model wat daar meer inzicht in kan geven is het Brand Key model.

Maar ook het gebruik van archetypen van psychiater Carl Gustav Jung is een praktisch model, het liefst aangevuld met het MBTI model (Myers-Briggs Type Indicator).

Brand key model

Het Brand Key model kan gebruikt worden bij het positioneren van een merk. Het model gaat in 8 stappen naar een onderscheidende en passende positionering van een merk.

Het voordeel van de Brand Key is dat het alle stappen om te komen tot een duidelijke positionering maakt. Een nadeel is dat het sterk van buiten naar binnen denkt. De waarden en persoonlijkheid komen dan pas laat in het proces in beeld.

MBTI model

Het MBTI model is een overzichtelijke indeling van de soorten bezoekers van je bedrijf of je website. Het is een model wat helpt bij het helder zicht krijgen op de verschillende personen in je doelgroep. Een onderwerp wat wel verband houdt met het onderwerp van dit bericht, maar hier zullen we later een uitgebreider bericht over schrijven.

 

 

Archtypen van Jung met automerken door Burnio marketing en communicatie

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

De kracht van archetypen

Iedereen heeft meer of minder bewust dezelfde soorten drijfveren. Jung spreekt over een ‘collectief onbewuste’. De rode draad in Jungs’ werk is dat jouw en mijn gedrag gestuurd wordt door deze onbewuste drijfveren. We hebben allemaal dezelfde drijfveren, maar ze verschillen per persoon in intensiviteit. 

Archtypen zijn unieke identiteiten die de basis vormen voor het gedrag van ons allemaal. Het is een uiting van je identiteit. De uitdaging is nu om de identiteit van je merk vast te stellen. Op basis van welk archetype kun je klanten en medewerkers verbinden met je merk?

Door de archetypen te kennen en te verbinden met je merk krijg je inzicht in de drijfveren binnen jouw bedrijf. Archetypen bevatten eigenschappen die praktisch toepasbaar zijn. 

HIERONDER VOLGT EEN OVERZICHT PER ARCHETYPE MET KENMERKEN, KRACHT EN VALKUIL

Rebel

Kenmerken:
Vaste routines uitdagen, disruptie, vrijheid

Kracht:
Regels en taboes doorbreken

Valkuil:
Destructief gedrag

Nar

Kenmerken:
Humor, plezier maken, opwinding, relativeren

Kracht:
Plezier hebben

Valkuil:
Gebrek aan verantwoordelijkheid

Minaar

Kenmerken:
Sensualiteit, verleiding, schoonheid, extase

Kracht:
Liefhebben

Valkuil:
Verslaafd zijn

Verzorger

Kenmerken:
Generositeit, harmonie, aandacht, (op)voeden

Kracht:
Zorgen

Valkuil:
Betuttelen

Loyalist

Kenmerken:
Vriendelijke, toegankelijk, ondersteunend, nuchter

Kracht:
Bereikbaar maken

Valkuil:
Vlakheid

Optimist

Kenmerken:
Vertrouwen, puur, optimisme, oprecht

Kracht:
Geloof hebben en houden

Valkuil:
Naïviteit

Heerser

Kenmerken:
Orde, prestige, hiërarchie, structuur

Kracht:
Richting geven

Valkuil:
Autoritair

Wijze

Kenmerken:
Wijsheid, vakmanschap, kennis en begrip

Kracht:
Wijsheid

Valkuil:
Dogmatisme

Magiër

Kenmerken:
Illusie, intelligentie, magie

Kracht:
Verandering tot stand brengen

Valkuil:
Manipulatief gedrag

Strijder

Kenmerken:
Doel-/resultaatgericht, discipline, moed

Kracht:
Ambitie

Valkuil:
Tunnelvisie

Schepper

Kenmerken:
Visionair, verbeelding, creativiteit, intuïtie

Kracht:
Scheppend vermogen

Valkuil:
Onvoldoende voeling met de realiteit

Ontdekker

Kenmerken:
Avontuur, autonomie, mogelijkheden

Kracht:
Nieuwsgierigheid

Valkuil:
Aanhoudende onrust

Archetypen zijn:

Zuivere identiteiten
Elk archetype kent een uniek set van drijfveren die ons stuurt in wat we doen.

Bevatten universele denkbeelden
Archetypen sluiten naadloos aan bij onze drijfveren en gaan dwars door culturen heen.

Tijdloos
Ze bieden je een kader om op de juiste wijze door de tijd heen te blijven vernieuwen.

Inspirerend
Achter elke archetype gaat een wereld van mogelijkheden schuil. Het geeft je de kans om vanuit een algemeen archetype toch een eigen, passende en onderscheidende merkidentiteit te bepalen.

Herkenbaar
We herkennen de archetypen onmiddellijk, omdat ze aansluiten bij onze diepe drijfveren.

Aanzetten tot actie
Als je de archetypen herkent en begrijpt, zetten ze direct aan tot gedrag, omdat we emotioneel geraakt worden door een patroon dat wij als betekenisvol ervaren.

Hoe bepaal je een archetype?

Je hebt waarschijnlijk al een gevoel bij 1 of meer archetypen. Dat is meestal een archetype die goed voelt en precies weergeeft waar je met jouw merk voor staat. Dan is er een gevaar dat je stappen over gaat slaan, die toch wel belangrijk zijn. Doorloop heel bewust de juiste stappen om je echte ideaal te ontdekken. Pas dan kan je merk als jouw kompas gaan dienen.

Historie
Duik in de geschiedenis van je merk. Hoe is het ontstaan en waarom? Wat zijn de kernwaarden? En wat maakt je uniek ten opzichte van de concurrentie? Zoek niet alleen naar verstandelijke, maar ook emotionele antwoorden, zodat je een mooi verhaal hebt als je een boek wil schrijven of een video wil maken over je merk.

Check
Ga bij jezelf en je omgeving na of het archetype waar je op uit bent gekomen ook echt klopt bij waar je merk voor staat. Slaat het de brug tussen je merk en de klant? Is het echt en oprecht? Kun je hiermee de concurrentie aangaan met meerdere aanbieders?

“Een conflict is de juiste basis voor de groei van een merk. Elke markt heeft een conflict of een ongewenste situatie die om een oplossing vraagt. Jouw merk is in staat om dit conflict op te lossen en is dan de held in die markt.”

Concurrentie
Onderzoek goed je concurrentie. Welke archetype gebruiken zij en wat is de kracht in de markt? Welke fundamentele behoeften van je doelgroep kun je oplossen en welke niet? Sluit jouw archetype hierop aan?

Bewaken en onderhouden
Als je plek als archetype is bepaald van je merk, is het heel belangrijk om dit te bewaken en je identiteit regelmatig te onderhouden. Door te werken vanuit je merk als kompas komen alle campagnes, communicatie, marketing en sales voort vanuit jouw archetype.

En nu kun je de stap nemen naar de waarom, hoe en wat van je merk!

En daarbij kun je bij het ontwerp van de middelen dankbaar gebruik maken van het MBTI model. Maar daarover een volgende keer meer. Een fijne vakantie!  

Burnio marketing en communicatie

BURNIO:

marketing en communicatie

Burnio is een fullservice bureau voor marketing en communicatie uit Veenendaal. Van WordPress websites tot effectieve Google Ads (AdWords) campagnes. Maar alles staat of valt met de juiste strategie. Van het MBTI model tot de Golden Circle van Sinek en Archetypes.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Wat geef je uit aan een Google Ads campagne?

Wat geef je uit aan een Google Ads campagne?

Wat geef je uit aan een Google Ads campagne?

Google AdWords als jouw etalage in de zoekresultaten.

Hoeveel budget moet je uittrekken voor een effectieve AdWords (Google Ads) campagne?

Als je jouw website wilt promoten, dan zijn online advertenties een hele goede manier om dat te doen. Met Google Ads (voorheen Google AdWords) kun je de grootste doelgroepen van de wereld bereiken. Tenminste, als je voldoende budget hebt. Het enige probleem is: budgetteren voor Ads campagnes kan nogal complex zijn als je niet weet hoeveel je uit kunt geven.

Gelukkig is er veel informatie beschikbaar om wel de juiste keuzes te maken. En je kunt een Ads account opstarten en testen, zonder ook maar een Euro uit te geven. In dit blog een uitleg hoe Google Ads zijn prijzen berekent en hoeveel kliks en weergaven kosten. 

Hoe berekent Google Ads de prijzen?

De prijzen zijn wisselend bij Google Ads -net zoals bij andere advertentieplatformen-. Een klik kost meestal iets van een paar Eurocent tot soms wel meer dan 10 Euro. Dat hangt van veel factoren af. De twee belangrijkste factoren zijn:

  1. Competitie – Hoe meer mensen hun advertentie willen tonen bij bepaalde zoekwoorden, des te duurder deze advertenties worden.
  2. Waar je advertenties wil tonen – Je advertenties laten zien in de zoekresultaten blijkt vaak duurder te zijn dan advertenties tonen via het Google Display Netwerk bijvoorbeeld.

Om je een idee te geven: de gemiddelde kosten per klik (CPC) ligt ergens tussen de € 1 en € 2 per klik voor advertenties op de pagina’s met zoekresultaten. Ads geeft je niet de mogelijkheid om weergaven te kopen, maar het neemt je wensen mee in een veiling. Voortdurend vinden er veilingen bij bepaalde zoekopdrachten plaats. Je stelt een bod in voor je advertentie en als jouw bod wint, wordt je advertentie getoond. Je moet er dus voor zorgen dat je bod competitief genoeg is, zodat het weergaven en daardoor ook kliks kan genereren.

Hoe meer competitie er is op een trefwoord, des te hoger je bod zal moeten zijn als je wil dat je advertentie getoond wordt. In sommige gevallen zijn er zelfs bedrijven die meer dan € 50,- per klik bieden voor specifieke zoekwoorden die een hoge Return On Investment bieden (ROI).

Maar er is meer. Geld is niet de enige factor. Als je een campagne start bij Google, krijg je ook te maken met de kwaliteitsscore. In sommige gevallen kunnen advertenties met een hoge kwaliteitsscore, maar met een laag bod toch de veiling winnen. Andere advertenties komen achteraan in de rij vanwege een lagere kwaliteitsscore. Op deze manier kan Google garanderen dat geen enkel bedrijf de monopolie kan kapen op bepaalde zoekwoorden, ook al bieden ze veel meer geld voor een vertoning.

Er is nog veel meer te vertellen over het berekenen van de kwaliteitsscore van je advertenties, maar daarover een andere keer meer. Als je het hoogste resultaat wilt bereiken met Google Ads dan moet je op zoek naar concurrerende trefwoorden en advertenties van hoge kwaliteit maken. O ja, en een goed budget bepalen.

 

Welk budget moet ik uitgeven voor een effectieve AdWords/Google Ads campagne?

Als het om online adverteren gaat, dan zijn er verschillende soorten campagnes. De twee meest voorkomende zijn:

  1. Cost-per-click (CPC): met dit soort campagnes betaal je voor elke keer dat iemand op je advertentie klikt.
  2. Cost-per-mile (CPM): met dit soort advertenties betaal je het advertentienetwerk elke keer als ze je advertentie 1000x getoond hebben.

Vanuit kosten bekeken lijkt CPM vaak goedkoper. Dat lijkt dan ook effectiever, omdat je relatief weinig betaalt voor 1000 weergaven. Maar… CPC campagnes hebben een veel hoger conversiepercentage. Dus uiteindelijk ben je onderaan de streep per klik minder kwijt dan per 1000 weergaven als het gaat om ROI.

Omdat CPC veel voorkomt in de online advertentiemarkt, is er niet zoveel informatie over gemiddelden van CPM campagnes. In dit artikel ligt de focus op CPC.

Er is wel e.e.a. bekend over gemiddelde kosten per klik voor de volgende branches:

  • Verzekeringen: € 50,-
  • Leningen: € 40,-
  • Advocaten: € 47,-
  • Creditcards: € 35,-
  • Hosting: € 30,-

Deze bedragen zijn zo extreem hoog, omdat er een grote kans is op een hoge ROI. Het zijn klanten die binnengehaald kunnen worden die in de toekomst voor voortdurende opbrengsten gaan zorgen. Eerder schreven we al dat de kosten per klik tussen de € 1,- en € 2,- lagen. Dus bovenstaande bedragen zijn echt uitzonderingen.

Als je een beter idee wilt krijgen voor jouw budget voor een bepaald trefwoord, dan kun je tools gebruiken, zoals SEMRush om dat uit te vinden. Het is een betaalde service, maar het geeft je de mogelijkheid om tot tien zoekopdrachten gratis uit te voeren met ene free account.

Voor elk trefwoord wat je analyseert, geeft SEMRush je een inschatting van hoeveel je zou moeten bieden per klik. Maar SEMRush geeft je ook toegang tot gerelateerde trefwoorden en de bijbehorende CPC.

Maar alleen CPC informatie is niet genoeg om te bepalen hoeveel je in totaal moet gaan besteden. Wat belangrijk is, is je CPA. De A staat dan voor actie en acquisitie. Dit getal vertelt je hoeveel je zou moeten uitgeven voor elke conversie.

De gemiddeld CPA in alle branches is rond de € 60,-. Bijvoorbeeld: je budget is € 20,- per dag, dan zou er elke drie dagen een conversie plaats moeten vinden. Maar ook de CPC en de kwaliteitsscore hebben hier invloed op. 

Vanuit onze ervaring: je wilt minimaal 100 kliks voor elk trefwoord waar jij je op richt. Alleen dan heb je genoeg informatie na verloop van tijd om te bepalen of het trefwoord het waard is om energie in te steken, maar ook om te bepalen welke van je advertenties wel of niet goed werken. Het kan flink wat geld gaan kosten, maar belangrijk is dat je genoeg informatie verzamelt voor een goed experiment. Zonder dat, ben je blindelings advertenties aan het plaatsen met de hoop dat ooit een keer een advertentie voor goud gaat zorgen.

Hoe kun je AdWords/Ads uitgaven controleren?

Je hebt minstens € 100-€ 200 nodig voor een goede advertentietest per trefwoord waar je op wilt adverteren. Dat is veel geld, dus wees voorzichtig in hoe je dit uitgeeft.

Wees slim, jaag je budget er niet in 1 dag doorheen. Het is verleidelijk, omdat je snel resultaat wilt, maar er zijn veel factoren van invloed op de resultaten. Bijvoorbeeld, mensen zijn meer bereid jouw product of dienst te kopen op bepaalde tijden van de dag of dagen van de week. In andere gevallen zullen bepaalde advertenties het juist beter doen in bepaalde gebieden.

Je doel is om je budget te spreiden over 1 of liever nog 2 weken. Zie het als een testfase die je helpt om voldoende gevoel en informatie te verzamelen voor een succesvolle campagne. Zodra je weet welke advertenties werken en welke niet, dan kun je gaan finetunen. En zo bereik je meer conversies en een vele betere ROI.

Google Ads biedt je een geavanceerde targeting en dagelijkse budgetten, zodat je jouw campagnes kunt instellen per doelgroep of per product. En dan is het een kwestie van de rapporten bijhouden. Google Data Studio rapporten maakt Burnio standaard voor elke AdWords opdrachtgever, zodat je realtime inzicht hebt in je lopende campagnes. En Burnio verzorgt wekelijkse optimalisaties van je Ads account, waaronder het aanmaken van nieuwe advertentievarianten en het toevoegen en uitsluiten van bepaalde zoekwoorden en plaatsingen. 

Conclusie

Een online advertentiecampagne starten en onderhouden kan behoorlijk in de papieren lopen en je soms honderden, zo niet duizenden Euro’s kosten. Maar Burnio bereikt goede resultaten voor je met minder budget. Bepaal dus zelf hoeveel je uit kunt en wilt geven aan online adverteren. Ondanks de kosten ben je vaak veel gerichter bezig met adverteren dan in een lokale krant. Reken minimaal op € 300,- per maand voor een basiscampagne. Alles wat je meer aan budget voor kliks hebt, zorgt voor meer bereik en meer kliks. Daarnaast moet je uiteraard nog rekenen op de onderhoudskosten per campagne, inclusief rapportage en optimalisaties.

Op basis van ervaringen bij andere klanten moet je rekenen op minimaal € 500,- per maand voor een basiscampagne en dat kun je op laten lopen tot € 10.000,- per maand voor een uitgebreide campagne met voortdurende optimalisatie voor een webshop.

Heb je nog vragen over Google Ads/AdWords? We vertellen je graag vrijblijvend meer over hoe jij jouw doelgroep kunt bereiken en aan kunt zetten tot een aankoop. 

BURNIO:

marketing en communicatie

Burnio is een fullservice bureau voor marketing en communicatie uit Veenendaal. Van WordPress websites tot effectieve Google Ads (AdWords) campagnes. 

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Burnio marketing en communicatie

Burnio marketing en communicatie

Marketing? Communicatie? Burnio Veenendaal!

In vijf jaar van start-up naar volwaardig reclamebureau. BURNIO marketing & communicatie.

 

Burnio opvallend online heet vanaf nu BURNIO marketing & communicatie

Wat is het verschil?

Burnio startte in 2013 als online communicatiebureau. De eerste jaren stonden vooral in het teken van websites bouwen, projecten managen, trainingen geven voor LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram.

Dat ontwikkelde zich verder naar een meer marketingbureau met dienstverlening op het gebied van Google AdWords, Google Analytics, Facebook adverteren, LinkedIn campagnes, maar alles online.

En sinds 2 jaar zijn we bezig met het verder uitbouwen van onze dienstverlening, waardoor we nu op onze 5e verjaardag kunnen zeggen: BURNIO marketing & communicatie.

Enne… dat is 5 jaar ervaring binnen BURNIO, maar in 1995 maakten we al onze eerste logo’s en advertenties. Dus ruim 20 jaar ervaring.

Wie?

We werken uitsluitend met specialisten op hun vakgebied. Van designers tot front-end developers en van marketingspecialisten tot monteurs voor buitenreclame.

Jij wilt ondernemen. Daarom ben je ooit ondernemer geworden. Waar je voorheen alleen voor een goede website bij Burnio kwam, kun je nu bij Burnio terecht voor alles waar een logo op moet komen.

We stellen per project een team van specialisten samen die jouw vraagstuk perfect om kunnen zetten in strategie, vormgeving, concept en het ook nog eens uit kunnen voeren, zowel online als offline.

Wat?

Alles waar een logo op kan…

Dat lijkt een grote belofte, maar niets is te gek. Oh ja… en als er een event georganiseerd moet worden, dan regelen we dat van catering tot aftermovie.

Wil je het wat concreter?
Strandballen, websites, intranet, buitenreclame, social media profiel, kleding, bedrijfswagen, enveloppen, pennen, apps, interne bewegwijzering, roll-up banners, bierviltjes, zonnebrillen, keycords, posters, …

Waar?

In heel Nederland (en intussen ook daarbuiten voor enkele opdrachtgevers met vestigingen over de hele wereld): van Veenendaal tot Amsterdam, maar ook in Kesteren, Renswoude, Scherpenzeel, Den Haag.

Of via Google zoeken wereldwijd. Waar je doelgroep ook zit, wij weten ze te bereiken. Op een enkel onontdekt stukje van de wereld na. 😉

Okay, genoeg plaatsnamen genoemd om daarop goed gevonden te worden. Want goed gevonden worden is meer dan een goede tekst en een paar goed gekozen trefwoorden.

Waarom?

Communicatie is een vak. Je hebt een duidelijke richting nodig en een strategie hoe je je doelen wilt bereiken. Dat heeft te maken met naamgeving, uitstraling, doelgroep en zo nog een paar marketingtermen.

We willen je helpen je doelen te bereiken door een mooie, effectieve en betaalbare communicatie. Geen blablabla, maar in gewone mensentaal jouw doelgroep bereiken. En dat laten we je graag zien. Nodig ons uit of nodig jezelf bij ons uit. Tot binnenkort!?

 

BURNIO:

marketing en communicatie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Pin It on Pinterest