0318 - 74 34 26 info@burnio.nl
LinkedIn etiquette en tips

LinkedIn etiquette en tips

LinkedIn etiquette en tips

20 do's en dont's voor LinkedIn

20 LinkedIn tips

Je kunt sociale media gebruiken voor je bedrijf op de juiste manier, maar ook totaal verkeerd. Een goede LinkedIn etiquette en de nodige tips helpen je om LinkedIn succesvol in te zetten, zonder de angst om fouten te maken.

Hieronder staan 20 belangrijke tips voor een juist gebruik van LinkedIn. Dingen die je juist wel en juist niet zou moeten doen om meer succesvol te zijn op LinkedIn.

1. Personalisatie

Een connectie maken met iemand kan met een standaardtekst, maar wil je echt succesvol zijn op LinkedIn. Maak de uitnodigingstekst persoonlijk om succes te hebben in social media verkoop en om een connectie te maken met nieuwe prospects.

2. Stuur een welkomstbericht

Stuur een vriendelijk welkomstbericht nadat de connectie tot stand is gebracht. Het is het verschil tussen contact leggen en contacten aan je netwerk toevoegen om een relatie op te bouwen.

3. Niet relevante berichten zijn spam

Zorg ervoor dat elk bericht wat je naar je connecties verstuurd relevant is voor hen. Anders moet je niet verbaasd zijn dat ze niet reageren en het aanzien voor spam.

4. Reageer op berichten, reageer zo snel mogelijk

Als je berichten naar je connecties stuurt, dan kun je er vaak op rekenen dat ze reageren. Check je LinkedIn box regelmatig en reageer op berichten die je krijgt.

5. Wie heeft je profiel bekeken

Kijk je wel eens wie jouw profiel heeft bekeken? Zo niet, dan mis je misschien mogelijke klanten die op de een of andere manier al interesse in je hebben getoond.

6. Professionele profielfoto

Mensen zijn visueel ingesteld en het eerste wat ze zien van een LinkedIn profiel is de profielfoto.

7. Je profiel moet slagen voor de WIIFM test

Mensen kijken naar profielen op LinkedIn volgens de WIIFM methode: What’s in it for me? Wat is mijn voordeel? Spreek je doelgroep direct aan.

8. Naam

Iets anders dan je naam invoeren in het veld ‘naam’ is een schending van de Terms of Service van LinkedIn en kan leiden tot een beperking van je account.

9. Neem afscheid van een saaie headline en omschrijving

Als iemand op je LinkedIn profiel komt, dan heb je enkele seconden om indruk te maken, zodat ze meer van je willen weten.

10. Jouw activiteiten

Je kunt geen relaties opbouwen als je niet actief bent met interessante berichten en gesprekken met je klanten.

11. Privacy instellingen

Stel je privacy instellingen zo in dat al je connecties je complete naam kunnen zien en sta toe dat jouw netwerk wordt geïnformeerd als je in het nieuws bent en dat je connecties jouw lijst met connecties kunnen zien.

12. Voeg connecties NOOIT toe aan je mailinglist

Maak geen export van je lijst met connecties om ze toe te voegen aan je e-mailingdatabase. Stuur je connecties NOOIT een mailing via een marketing service van een andere partij. Dit is niet netjes en in veel landen intussen ook illegaal.

13. Sociale aanbevelingen

LinkedIn heeft het makkelijk gemaakt om op social media bewijs te leveren van je kennen en kunnen. Er zijn secties voor aanbevelingen en vaardigheden met aanbevelingen op je profiel. Maak daar gebruik van!

14. Verzoeken om aanbeveling

Personaliseer je verzoeken om aanbeveling altijd. En vraag het alleen aan mensen die werkelijk iets over je te vertellen hebben.

15. Onderhoud je relaties

Onderhoud je LinkedIn relaties door ze regelmatig te betrekken. Zoek naar de juiste triggers en benut ze om je connecties te berichten met gepersonaliseerde berichten.

16. Plaats waardevolle content

Content delen is essentieel om onder de aandacht te blijven bij je doelgroep. Als je content post moet je doel altijd zijn om waardevolle informatie te bieden aan je doelgroep.

17. Introduceer mensen

Help je connecties om meer connecties te maken door ze aan elkaar voor te stellen als dat nut heeft.

18. Wees positief en professioneel

Onthoud: LinkedIn is geen Facebook, Twitter of Instagram. Het is een professioneel netwerk. Als je niet professioneel blijft op LinkedIn loop je de kans om vertrouwen te verliezen bij je connecties.

19. LinkedIn Open Netwerker (LION)

Zet je LinkedIn profiel niet open voor iedereen. Je netwerk is veel effectiever als je kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.

20. LinkedIn groepen

Een van de snelste manieren om je netwerk uit te breiden is om deel te nemen aan groepen waar je ideale klanten zich ook bevinden.

Burnio:

LinkedIn specialist

Burnio Communicatie is LinkedIn specialist.

Meer weten over LinkedIn persoonlijke profielen, bedrijfsprofielen of LinkedIn advertising? Burnio helpt met trainingen, outsourcing, contentplanning en contentproductie.

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Aan de slag met de Divi Builder

Aan de slag met de Divi Builder

Aan de slag met de Divi Builder

Aan de slag met de Divi Builder

Divi is het meest vriendelijk voor de beheerder van de site als het thema wordt gebruikt in de visuele front-end bewerker. Hierdoor kun je eenvoudig pagina’s opbouwen in je WordPress website zonder technische kennis. Wat je ziet is wat je krijgt: direct zichtbaar wat het resultaat wordt. En dat nog responsive ook: voor dekstop, tablet en mobiel.

Wat is de Visual Builder?

De Divi visual builder bestaat uit twee delen: de ‘back-end builder’ en de front-end ‘Visual Builder’. Zowel de achterkant als de voorkant editor helpen je bij het opbouwen van de pagina’s in je WordPress website. Het verschil is hoe het er uit ziet. De achterkant bouwer werkt binnen het WordPress dashboard en je kunt direct bij alle andere WordPress instellingen. Het vervangt de standaard WordPress editor. Als je al in de back-end aan het werk bent, is het handig voor snelle aanpassingen. Het werkt met een opbouw in blokken. Per blok heb je een stuk functionaliteit die je op de voorkant van de site weer terugziet. Dit blog bericht gaat alleen over de front-end editor: de Visual Builder.

WordPress template met Divi.

De Visual Builder geeft je de mogelijkheid om aan de voorkant van je website te bouwen of aanpassingen te doen. Het is een unieke ervaring en helpt je om je website een stuk sneller en mooier op te bouwen.

Als je inhoud toevoegt of het ontwerp aanpast in de Visual Builder, dan zie je direct wat je aan het doen bent. Je kunt in een pagina klikken en direct beginnen met het typen of aanpassen van tekst. Je kunt teksten selecteren en direct het lettertype, de grootte en de kleur aanpassen.

Je kunt heel eenvoudig nieuwe content toevoegen en je ziet meteen het resultaat op de pagina verschijnen.

Visual Builder activeren

Als je ingelogd bent in je WordPress website, ga je naar de voorkant van de site en klik je op ‘Enable Visual Builder’ / ‘Visual Builder inschakelen’ in de bovenste WordPress balk om de Visual Builder te activeren.

Als je in de back-end van de site een pagina of bericht aan het bewerken bent kun je de Visual Builder inschakelen door op de blauwe knop ‘Enable Visual Builder’ bovenaan de back-end Divi Builder.

Visual Builder basisprincipes

De kracht van Divi zit in de Visual Builder, een drag and drop editor. Je bouwt hiermee elk soort website door alleen de benodigde functionaliteiten te gebruiken.

De builder gebruikt drie hoofdgroepen van blokken:

  • Sectie
  • Rij
  • Module

Hierdoor ben je in staat om een oneindige hoeveelheid pagina layouts te maken.

Secties zijn de grootste bouwblokken. Rijen zitten binnen een sectie en binnen een sectie kun je allerlei soorten modules plaatsen. Dit is de basisstructuur van elke pagina in WordPress, gebouwd met Divi.

Secties

De basisblokken om een pagina layout in op te bouwen zijn secties. Deze worden gebruikt om groepen inhoud/content te combineren. Een sectie voeg je als eerste toe op je pagina. Er zijn drie soorten secties:

  • Standaard
  • Speciaal
  • Volle breedte

Standaard secties bestaan uit rijen met kolommen. Volle breedte secties bestaan uit 1 volle breedte module die het hele scherm bedekt van links naar rechts. Speciale secties zijn voor meer geavanceerde lay-outs met zijbalken.

Rijen

Binnen een sectie kun je 1 of meerdere rijen aanmaken. Er zijn veel verschillende kolomindelingen mogelijk. Als je per rij een kolomindeling hebt gekozen, kun je per kolom een module plaatsen. Er is geen grens aan het aantal modules per kolom.

Modules

Modules zijn de content elementen waarmee je de website opbouwt. Elke Divi module kun je plaatsen binnen de breedte van de kolom en ze zijn volledig responsive.

Je eerste pagina bouwen

De drie basis bouwblokken (secties, rijen en modules) kun je gebruiken om een complete pagina op te bouwen.

De eerste sectie toevoegen

Voordat je iets aan je pagina toe kunt voegen, moet je eerst een sectie aanmaken. Secties toevoegen doe je door op het blauwe plusje (+) te klikken. Als je met de muis over een sectie beweegt die al op de pagina bestaat verschijnt de knop met het blauwe plusje (+) onderaan de sectie. Als je op die knop klikt, wordt er een nieuwe sectie toegevoegd onder de sectie waar je met de muis overheen bewoog.

Als je begint met een nieuwe, lege pagina, dan wordt de eerste sectie automatisch toegevoegd. 

De eerste rij toevoegen

Nadat je een sectie hebt aangemaakt kun je rijen met kolomindelingen toevoegen in de sectie. Een sectie kan een oneindig aantal rijen bevatten en je kunt rijen met verschillende kolomindeling mixen om een gevarieerde lay-out te maken.

Om een rij toe te voegen klik je op de groene knop met het plusje (+). Die knop verschijnt als je met de muis over een bestaande rij beweegt en voegt een nieuwe rij daaronder toe. Als je op de groene knop met het plusje (+) hebt geklikt verschijnt er een lijst met kolomindelingen. Kies de gewenste kolomindeling en dan ben je klaar om je eerste module te plaatsen. 

De eerste module toevoegen

Modules kun je toevoegen in een rij en elke rij kan een oneindig aantal modules bevatten. Module zijn de blokken met inhoud waarmee je de elementen van je pagina op kunt bouwen. In Divi zitten standaard meer dan 40 verschillende soorten elementen die je kunt gebruiken om je pagina te bouwen. Je kunt basismodules zoals tekst, afbeelding en knoppen gebruiken, maar ook meer geavanceerde modules zoals sliders, portfolio galerij en webshop elementen. Er zijn aparte tutorials van elke module om te leren hoe je de module kunt inrichten.

Om een module toe te voegen klik je op de grijze knop met het plusje (+) die verschijnt als je met je muis over een lege kolom gaat of als je met je muis over een bestaande module beweegt. De nieuwe module wordt dan onder de bestaande module toegevoegd. Als je op de grijze knop geklikt hebt verschijnt er een lijst met beschikbare modules. Kies de gewenste module en deze wordt dan toegevoegd aan je pagina en het scherm met de instellingen verschijnt. Met dit instellingenscherm kun je de module inrichten naar je eigen wensen. 

Aanpassen van secties, rijen en modules (instellingen)

Elke sectie, rij en module kan aan je eigen wensen aangepast worden op verschillende manieren. Je kunt het instellingenscherm openen door op het icoontje met het tandwieltjes te klikken wat verschijnt als je over een onderdeel van de pagina beweegt met je muis. 

Hiermee open je het instellingenscherm voor een specifiek element. Elk instellingenscherm is opgedeeld in drie delen:

  • Content
  • Ontwerp
  • Geavanceerd

Elke tab is gemaakt om snel en eenvoudig een instelling aan te kunnen passen binnen Divi. De content tab is de plek waar je content (inhoud) kunt toevoegen, zoals afbeeldingen, video’s, links en labels. De ontwerp tab is de plek waar alle ingebouwde ontwerpinstellingen terug te vinden zijn. Afhankelijk van wat je aan het bewerken bent, kun je een enorme hoeveelheid aan ontwerpinstellingen beheren met 1 klik: lettertype, afstand (padding en marge), ontwerp van knoppen en nog heel veel meer.

Tot slot, als je nog meer controle wil over het ontwerp en je bent bekend met HTML en CSS, dan kun je dat doen via de tab geavanceerd. Je kunt daar ook instellen of een sectie rij of module op een bepaald apparaat juist wel of niet weergeven moet worden.

De pagina opslaan en pagina-instellingen bewerken

Om de pagina-instellingen te bereiken, klik je onderaan het scherm op de paarse knop met de drie witte stipjes (…). Dit opent een instellingen menu onderaan het scherm met verschillende opties. Je kunt de pagina instellingen openen door op het icoontje met het tandwiel te klikken. Hier kun je zaken aanpassen zoals de achtergrond van de pagina en de tekstkleur. Je vindt onderaan het scherm ook de knoppen om te publiceren en voor opslaan. Links vind je de knoppen om het responsive ontwerp te bekijken voor desktop, tablet en mobiel. 

Superstart met kant-en-klare ontwerpen

Wil je supersnel van start met je nieuwe pagina? Maak dan gebruik van een kant-en-klaar standaard ontwerp. Er komen wekelijks nieuwe lay-outs bij voor diverse soorten pagina’s, zoals ‘Over ons’, ‘Contact’, ‘Blog’, ‘Portfolio’, enz. Je kunt deze ontwerpen inladen en de democontent aanpassen naar je eigen content. De nieuwe pagina is klaar voordat je het door hebt.

Je eigen ontwerpen opslaan in de bibliotheek

In aanvulling op de kant-en-klare ontwerpen van Divi kun je ook je eigen ontwerpen opslaan in de Divi Bibliotheek. Als een ontwerp opgeslagen is in de Divi bibliotheek, kun je het ontwerp eenvoudig opnieuw gebruiken op een volgende pagina. Hoe meer je gebruik maakt van de bibliotheek, des te sneller kun je je eigen site uitbouwen. 

Om ontwerpen op te slaan in de bibliotheek, klik je op het icoontje met de cirkel en het pijltje omlaag. Die verschijnt als je met de muis over een element van de pagina beweegt voor dat element. Wil je de hele pagina opslaan in de bibliotheek? Klik dan op het bibliotheek icoontje onderaan de pagina. Als je eenmaal een onderdeel hebt opgeslagen in de bibliotheek, dan verschijnt het als je op het plusje klikt: Toevoegen uit bibliotheek als je nieuwe lay-outs, secties, rijen of modules toevoegt.

Ok, je beheerst nu de basisbegrippen. 

Je hebt de eerste secties, rijen en modules aan je Divi pagina toegevoegd in WordPress.

Je hebt instellingen aangepast en je bent begonnen met het aanpassen van jouw ontwerp. Je beheerst de basisbeginselen van de Visual Builder, maar er is nog heel veel meer te leren. Er zijn legio tutorials en documentatie voor elke module van Divi. De komende tijd zullen we voor elke onderdeel van Divi een blog posten. Tegen de tijd dat je al die blogs doorgewerkt hebt, ben je een Divi professional!

Burnio:

Divi specialist

Burnio Communicatie is WordPress specialist. Voor een goede website in WordPress, gebouwd binnen het Divi framework ben je bij Burnio aan het juiste adres. Afhankelijk van de eisen aan ontwerp en functionaliteit (en hoeveel je zelf wilt doen qua ontwerpen en vullen) heb je al een Divi WordPress website vanaf € 650,- excl. btw.

We kunnen het hele proces voor een (ver)nieuw(d)e website uit handen nemen, maar we ondersteunen en trainen ook regelmatig zelfstandigen en organisaties om hun eigen WordPress website te verbeteren en te onderhouden.

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Verbeter je LinkedIn Profiel

Verbeter je LinkedIn Profiel

Verbeter je LinkedIn profiel met deze 11 tips

LinkedIn: jouw online CV

Of je nu zelf op zoek bent naar een nieuwe uitdaging of je wilt gevonden worden voor een nieuwe baan; LinkedIn is daarbij tegenwoordig onmisbaar.

En is de tijd van visitekaartjes uitwisselen definitief voorbij? Je kunt immers prima een link met elkaar leggen via LinkedIn. Zo blijf je van elkaars professionele ontwikkeling op de hoogte en biedt het kansen voor nieuwe uitdagingen.

Gebruik LinkedIn als professioneel netwerk om oplossingen te vinden voor jouw problemen. Of je nu op zoek bent naar een goed communicatiebureau in Veenendaal (of heel Nederland). O nee, je weet dan natuurlijk allang dat je bij Burnio moet zijn.

11 tips voor een beter LinkedIn profiel

Ik kwam een aardige infographic tegen van Onward. Deze tips zijn onmisbaar voor een goed, professioneel LinkedIn netwerk.

  • Personaliseer je profiel url.
  • Upload een goede profielfoto. (Van net onder de schouders tot boven je hoofd, professioneel en herkenbaar.)
  • Vul je locatie in.
  • Schrijf een creatieve koptekst.
  • Schrijf een effectieve, beknopte samenvatting.
  • Word lid van relevante groepen.
  • Accepteer connectieverzoeken.
  • Vul tenminste 5 relevante vaardigheden in.
  • Vraag mensen om aanbevelingen.
  • Zoek uit wat voor jou belangrijke trefwoorden zijn en gebruik ze ook in je samenvatting en posts.
  • Publiceer inhoud.

Samengevat

Je profielfoto is de eerste kennismaking met de ander. Is deze nog recent en mooi genoeg? Ben je herkenbaar? En is het geen vakantiekiekje? (Tenzij je reisagent bent natuurlijk…)

Vergeet niet je headline te personaliseren en als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging: laat dan duidelijk weten dat je beschikbaar bent en wat je talenten/drijfveren zijn.

Burnio:

Strategische communicatie

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. We hebben uitgebreide ervaring met persoonlijke trainingen, maar ook strategische LinkedIn trainingen voor bedrijfspagina’s, contentmarketing en adverteren is voor Burnio gesneden koek.

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Wat betekent de GDPR/AVG voor je website?

Wat betekent de GDPR/AVG voor je website?

Wat betekent de GDPR/AVG voor je website?

Wat betekent de GDPR/AVG voor je website?

Vanaf 25 mei 2018 treedt de nieuwe GDPR in werking (General Data Protection Regulation). Deze wet vervangt de oude Wbp (Wet bescherming persoonsgegevens) en geldt voor alle landen in Europa.

In Nederland hebben we sinds 2016 al de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Deze verordening zal per 25 mei 2018 streng gehandhaafd gaan worden door de Autoriteit Persoonsgegevens.

Er is de afgelopen periode al heel veel geschreven door diverse organisaties over de gevolgen van de GDPR/AVG. Ook klanten van Burnio vragen hier regelmatig naar intussen.

In dit artikel gaan we vooral in op een aantal belangrijke tips voor je website en digital analytics. Voor een goede en sluitende privacyverklaring verwijzen we je graag door naar een ICT jurist of maak gebruik van de Privacyverklaring generator van Veiliginternetten.nl (zie knop bovenaan dit artikel). Want de verwerking van persoonsgegevens gaat verder dan alleen je website. Denk eens aan je email, boekhoudpakket, adreslijsten, etc…

Nieuwe situatie per 25 mei 2018

Vanaf 25 mei moet er expliciete toestemming zijn voor het verzamelen van persoonsgegevens: NAW-gegevens, maar ook IP-adres en GPS locatiegegevens.

Zolang je website geen profilering toepast en alleen cookies gebruikt van bijvoorbeeld Google Analytics, dan is het goed te overzien wat er met je website moet gebeuren.
Geen profilering betekent dat je geen vorm van remarketing of personalisatie op je website gebruikt of geen interesseprofielen van je bezoekers opbouwt.
Als dit het geval is, hoeft de bezoeker van je website geen toestemming te geven voor het plaatsen van analytische cookies. Tenminste, zolang je dus geen persoonsgegevens of pseudo-anonieme gegevens verzamelt. Je mag dan geen ip-adressen opslaan. Dus ook het filteren van je eigen ip-adres in Google Analytics is dan niet meer mogelijk.

Je website en Google Analytics instellen voor GDPR/AVG

Burnio Communicatie kan voor bestaande websites de volgende stappen uitvoeren.

  1. Sluit een bewerkersovereenkomst af met Google.
  2. Gegevens delen met Google uitschakelen.
  3. IP adressen anonimiseren. (Inclusief screenshot voor bewijsvoering)
  4. Gegevens delen met Google voor advertentiedoeleinden uitzetten.
  5. User-id’s uitschakelen.
  6. Privacy statement (en algemene voorwaarden) plaatsen op je site.
  7. Site voorzien van een SSL/TLS certificaat (groen slotje in de adresbalk, voor zover dat nog niet geregeld is).
  8. Aanmeldingen bij Google Analytics en Google Search Console aanpassen.
  9. Contactformulieren controleren op privacygevoelige informatie.
  10. MailChimp verwerkersovereenkomst regelen.

Waarom Burnio

We zijn specialist in online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. 

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Nieuwe website Chickliner

Nieuwe website Chickliner

Chickliner: specialist in internationaal transport van broedeieren en eendagskuikens

Nieuwe, responsive, meertalige site voor Chickliner, Renswoude

Bij een meer dan professionele transporteur past een professionele site. Een WordPress website voor Chickliner in vier talen: Engels, Nederlands, Duits, en Frans.

In een mooie samenwerking tussen iConnect en Filmploeg voor teksten, beelden en video. Een website met CMS, waar de opdrachtgever zelf alle teksten en beelden kan beheren.

Communicatieprofessionals

Al bijna 5 jaar werken we intensief samen met diverse partners. Zo hebben we de kracht en expertise van een groot bureau, met de snelheid van een zelfstandige professional. Als diverse opdrachtgevers voor kleinere, maar juist ook grotere en complexe (WordPress) websites hebben hier de afgelopen jaren van geprofiteerd.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Burnio: Marketing, communicatie en reclame voor Veenendaal e.o.

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. Van visitekaartjes tot huis-aan-huis mailings en van autobelettering tot social media strategie.

Deel dit bericht:

Meer dan een communicatiebureau

Meer dan een communicatiebureau

Burnio: Meer dan een communicatiebureau

Communiceren kun je leren

Een communicatiebureau wat je helpt van a tot z met alles waar jouw boodschap en logo op staat? Dat kan bij Burnio!

De afgelopen jaren groter geworden door online communicatie. Van adviestrajecten tot interim projectmanagement en van social media training tot strategische communicatieplannen. Maar communiceren doe je niet alleen online. Ook offline is communiceren een vak.

Daarom werken wij intensief samen met een aantal partners. Van teksten tot fotografie en van huisstijlontwikkeling tot autobelettering. Per project schakelen we de juiste professionals in. Zo betaalt u nooit teveel en houden we de projectbegeleiding en overheadkosten laag.

Communicatieprofessionals

Al ruim 4 jaar werken we intensief samen met diverse partners. Zo hebben we de kracht en expertise van een groot bureau, met de snelheid van een zelfstandige professional. Als diverse opdrachtgevers voor kleinere, maar juist ook grotere en complexe (WordPress) websites hebben hier de afgelopen jaren van geprofiteerd.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Pin It on Pinterest