0318 - 74 34 26 info@burnio.nl
Google Analytics toegang verlenen

Google Analytics toegang verlenen

Analytics toegang verlenen aan Burnio Communicatie

Burnio toegang verlenen tot uw Google Analytics account

Wanneer Burnio Communicatie uw huidige statistieken gaat analyseren, dan hebben wij toegang nodig tot uw bestaande Google Analytics account. Dit heeft drie belangrijke voordelen:

  1. Het Analytics account blijft altijd volledig eigendom van de klant
  2. De klant heeft altijd inzicht in de Analytics prestaties
  3. Burnio Communicatie kan normaal werken in het account zonder de inlog van de klant nodig te hebben

Burnio Communicatie kiest voor deze methode omdat wij transparantie zeer belangrijk vinden. Eveneens hoort een Analytics account bij een bedrijf en moet het niet eigendom zijn en blijven van een bureau. Om Burnio toegang te geven tot een Analytics account zijn een paar simpele stappen nodig.

Stap 1: Inloggen

De eerste stap is inloggen in uw huidige Google Analytics account.

Inlogscherm Google Analytics

Stap 2: De juiste weergave openen

Klik de juiste weergave open.

Google Analytics weergave openen

Stap 3: Beheerderspagina openen

Klik bovenaan op ‘beheerder’.

Schermafdruk 2016-02-02 09.30.04

Stap 4: Gebruiker toevoegen

Klik in de linkerkolom op ‘gebruikersbeheer’. Vul in het veld ‘Rechten toevoegen voor’ het mailadres van het Burnio Communicatie Google account in: burnionl@gmail.com.

Google Analytics gebruikersbeheer

Klik rechts bij ‘lezen en analyseren’ alle vakjes aan. Klik tot slot ook het vakje aan ‘Deze gebruiker per e-mail informeren’.

Google Analytics gebruiker toevoegen

Door op ‘toevoegen’ te klikken geeft u Burnio Communicatie toegang tot uw Google Analytics account.

 

Deel dit bericht:

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Het is tegenwoordig geen enkel probleem om je online marketing budget uit te geven, maar heb je al eens gedacht aan LinkedIn? Adverteren op LinkedIn is een prima keuze voor veel bedrijven. In dit artikel vertel ik je waarom je een betaalde campagne op LinkedIn zou moeten overwegen.

Waarom wordt LinkedIn vaak vergeten?

Heb jij al eens een campagne op LinkedIn uitgevoerd? LinkedIn’s zelfservice advertentieplatform wordt tot op de dag van vandaag door veel marketing professionals en mediaplanners vergeten. Dat kan zijn vanwege een aantal misverstanden:

  • LinkedIn is geen typisch sociaal netwerk, maar het is ook geen echt content platform.
  • LinkedIn richt zich alleen op zakelijke connecties, dus werkt alleen voor B2B.
  • LinkedIn heeft een veel kleiner publiek dan Twitter of Facebook.

Schermafdruk 2015-09-29 10.24.55

Een update plaatsen en daarna sponsoren is heel eenvoudig…

De meerwaarde van LinkedIn

LinkedIn geeft je juist een enorme kans om heel gericht je product of dienst te promoten. Je kunt je richten op een grote doelgroep voor een betere naamsbekendheid, maar ook heel gericht op een kleine doelgroep focussen helpt om de conversie te verhogen. Dat kan omdat:

  • LinkedIn behoorlijk veel targetting opties biedt, inclusief de mogelijkheid om te focussen op functie, rol in de organisatie, vaardigheden en interesses.
  • LinkedIn profielen meer gedetailleerde en actuele informatie bevatten dan wat mensen vertellen op andere sociale netwerken.

Ik kan nog veel meer vertellen over de uitgebreide mogelijkheden, maar dan wordt dit artikel weer te lang. Heb je interesse? Bel Marco van Blijderveen (online specialist) dan op 0318 – 74 34 26.

LinkedIn promoted post

Voorbeeld van een recent gestarte campagne. Met een relatief klein budget kun je veel mensen binnen je doelgroep bereiken en betrekken op LinkedIn.

Wat kun je doen bij een hoog bouncepercentage?

Wat kun je doen bij een hoog bouncepercentage?

Blijven bezoekers op jouw website hangen of gaan ze meteen weer weg? Gelukkig is er binnen Google Analytics een manier om dit te achterhalen: het bouncepercentage (ook wel bouncerate).

Het bouncepercentage van je website is een indicatie van het percentage bezoekers die op een pagina binnen je website komen en daarna weer vertrekken zonder ergens in je site door te klikken naar een andere pagina. Met andere woorden: het zijn bezoekers die maar 1 pagina bezoeken.

Als bezoekers bouncen kan dat twee dingen betekenen: ze vinden niet waar ze naar op zoek zijn of de pagina was niet aantrekkelijk / gebruiksvriendelijk genoeg.

Onderstaande infographic van Quicksprout legt uit waarom de bouncerate zo belangrijk is.

Hoe verlaag je de bouncerate van jouw site?

Met de juiste verwachtingen. Benchmark bouncerates:

  • Content websites: 40-60%
  • Lead generatie: 30-50%
  • Blogs: 70-98%
  • Webshops: 20-40%
  • Service websites: 10-30%
  • Landingspagina’s: 70-90%

Trek de juiste bezoekers aan:

  • Kies de juiste trefwoorden / zoekwoorden voor jouw content.
  • Maak meerdere landingspagina’s met unieke content en trefwoorden om aan te sluiten bij verschillende soorten bezoekers.
  • Zorg dat je vindbaar blijft op je merknaam.
  • Schrijf aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke meta omschrijvingen voor een goede weergave in zoekmachines.
  • Verbeter je online advertentiecampagnes door nog meer te focussen op de juiste doelgroep.

Verbeter de gebruiksvriendelijkheid:

  •  Maak je teksten leesbaar door ze overzichtelijk in te delen, grotere lettertypen te gebruiken, opsommingslijstjes, witruimte, goede kleurcontrasten en opvallende koppen.
  • Gebruik overzichtelijke lay-outs die ook op mobiel en tablet goed weergegeven worden. Dit bevordert de snelle en eenvoudige navigatie op alle platforms en apparaten.

Verlaag de laadtijd:

  • Gebruik niet teveel multimedia content die automatisch gaat spelen.
  • Zorg ervoor dat links naar externe sites geopend worden in nieuwe vensters/tabs.
  • Laat advertenties de bezoeker niet afleiden van jouw boodschap. Plaats statische advertenties aan de zijkant en vermijd pop-ups en automatisch afspelende multimedia advertenties.

Biedt waardevolle content:

  • Zorg voor 1 duidelijke hoofdboodschap.
  • Gebruik duidelijke koppen en subkoppen.
  • Schrijf de inhoud op maat voor je bezoeker.
  • Maak gebruik van mooie afbeeldingen en goed opgemaakte teksten.
  • Zorg voor foutloze teksten.
  • Zorg voor 1 duidelijke call-to-action en duidelijke linkjes naar de vervolgstappen.

Meer weten?

Neem contact op met Burnio Communicatie voor een gedetailleerde rapportage en concrete actiepunten voor de verbetering van uw website.

Een beller is sneller: (0318) 74 34 26

Infographic Bouncepercentage

bounce-rate-(infographic)

Pin It on Pinterest