Een perfect resultaat met een gedegen briefing
Direct aan de slag? Vul nu het online briefingsformulier in >
Regelmatig krijgen we de vraag bij de start van een nieuw project: “Wat is er allemaal nodig om het project op te starten?”. Uiteraard gaan we uitgebreid en persoonlijk met je in gesprek om tot het beste eindresultaat te komen, maar wat huiswerk vooraf kan nooit kwaad! 😉 In dit artikel nemen we je alvast stap voor stap mee in het opstellen van een uitgebreide briefing aan het reclamebureau.
Briefing van een korte opdracht
Een korte opdracht voor bestaande opdrachtgevers kan altijd veel sneller:
- Voor wie is de boodschap bedoeld?
- Waar moet het ontwerp op komen?
- Hoeveel stuks zijn er nodig?
- Wanneer is moet het af zijn?
- Wat is de boodschap (tekst)?
- Welke huisstijl, logo en beelden kunnen we gebruiken?
- Is er een tekstschrijver, copywriter, fotograaf, videoteam nodig om in te zetten?
- Bij drukwerk: op welke soort papier/materiaal en welk formaat?
- Bij social media posts of advertenties in kranten en magazines: welk formaat, welk budget en in welke titels adverteren?
- We vullen bovenstaande altijd aan met ons advies als er een betere of andere oplossing mogelijk is.
Op zoek naar een strategische sessie om het hart van je merk vast te stellen? Ga dan naar het artikel ‘Naar het hart van je merk!’