Geen zin of tijd om een heel artikel door te nemen? Scroll door naar beneden voor een korte samenvatting van dit Google Bedrijfsprofiel artikel.
Marketing is een onmisbaar onderdeel van elke organisatie. De mogelijkheden om jouw organisatie onder de aandacht te brengen, blijft maar groeien en ontwikkelen.
Als jouw organisatie niet op social media vindbaar is, mis je ene enorm kans om mensen met jouw merk en boodschap te bereiken. Meer dan 4 miljard mensen maken wereldwijd gebruik van social media. Als je nog geen social media marketing plan of idee hebt voor Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn of Facebook, dan helpen we je daar graag bij.
Maar naast social media wil je ook dat jouw website goed gevonden wordt in zoekmachines, zoals Google en Bing. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is intussen een heel breed en uitgebreid vakgebied geworden. Je plaatst misschien al regelmatig berichten op sociale media, maar plaats je die dan ook in Google? Kan dat dan? Jazeker!
Heb jij je weleens verdiept in een Google Business Profile (Google Mijn Bedrijfsprofiel)? Als je nog nooit van Google Mijn Bedrijf hebt gehoord, dan heb je het vast weleens gezien. Als je in Google bijvoorbeeld zoekt naar ‘supermarkt’ of ‘dierenarts’, dan verschijnt op grotere schermen rechts en op kleinere schermen bovenaan een blok met uitgebreide informatie. Je ziet een afbeelding, adres en knoppen om te bellen, de site te bezoeken en nog meer ‘rijke content’ (rich content) die van belang is bij jouw zoekopdracht. Dat blok is een Google Bedrijfsprofiel.
De weergave van jouw bedrijf is verbonden met de weergave op Google Maps en toont de locatie van jouw organisatie. Het wordt vooral weergegeven bij lokale zoekopdrachten en kan helpen om jouw organisatie hoog in de resultaten weer te geven. En als je eenmaal het profiel goed hebt ingericht kun je met dit profiel ook berichten en producten actief onder de aandacht brengen in de zoekresultaten bij je profiel en je kunt op een eenvoudige manier reviews en chats van (toekomstige) contacten verzamelen.