We geloven allemaal ergens in. Of we geloven in iets anders.
Er zijn kinderen die geloven dat Sinterklaas en de paashaas bestaan, terwijl anderen geloven dat eenhoorns bestaan.
En er zijn mensen die iets plaatsen op social media en geloven dat iedereen alles leest wat je plaatst.
Er worden dagelijkse miljoenen stukjes content geplaatst in de vorm van blogs, posts, longreads, etc… Maar slechts een klein percentage daarvan trekt de aandacht van de lezer. En de aandachtsspanne daalt ook nog eens jaarlijks. Dus echt aandacht trekken wordt een steeds grotere uitdaging.
Dus je zult meer moeten doen dan een ‘geweldig artikel’ beloven. En dat kan met een krachtige introductie die de aandacht grijpt.
Een knaller van een intro helpt om de lezer te overtuigen dat je iets interessants te vertellen hebt. Een goede intro helpt om de lezer te verleiden de hele tekst te lezen. Maar niet alle contentmakers weten hoe je een goede, pakkende inleiding schrijft. Je hebt geluk! We helpen je in dit artikel om ‘catchy’ intro’s te schrijven die zorgen voor meer bereik en verkeer naar je site.
Inhoud
- Begin met een feitje
- Begin met een anekdote
- Gebruik een cliffhanger
- Begin met een vraag
- Gebruik een confrontatie
- Hou je zinnen kort
- Tutoyeer
- Maak het niet te ‘verkoperig’
- Samenvatting
Lees je mee?