Waarom is data en analyse zo belangrijk?
Inzicht in de prestaties van je website is cruciaal om keuzes te maken om onderdelen te verwijderen, wijzigen of toe te voegen. Elke opdrachtgever heeft een site om meer klanten, cliënten, opdrachtgevers of opdrachten binnen te halen. Samen met een groot aantal opdrachtgevers werken we maandelijks aan het optimaliseren van de website en andere online marketing activiteiten. Meer organisch verkeer naar de site is een doel op zich. Maar nog beter is het om de juiste mensen naar je site te trekken. Want aan toevallige passanten heb je niet zoveel.
Als je content publiceert zul je ongetwijfeld veel informatiezoekers trekken (zoekers zonder intentie om te kopen). Het aantal bezoekers aan je site stijgt, maar je omzet en winst zie je niet stijgen.
Data en doelen horen bij elkaar. Maar hoe ze bij elkaar horen is niet altijd helder. Daarvoor moet je vaak wat dieper in de data duiken. Hoe kun je doelen bepalen, zonder te weten wat je nu al bereikt met je site? Doelen stellen, begint met een goede nulmeting. Inzicht is cruciaal.
Google Analytics is hierbij onmisbaar. Samen met eventueel andere tools, zoals Hubspot, Semrush, Ubersuggest of Google DataStudio, geeft het de juiste inzichten om de juiste doelen te bepalen!
Data is geen strategie
De juiste doelen bepalen hangt af van je strategie. Wat wil je op de lange termijn bereiken op welke wijze? Data-analyse is belangrijk, maar het is in zichzelf niet een strategie. Schakel onze marketing specialisten in om je hierbij te helpen. We helpen je graag nog beter je doelen te bepalen en te bereiken. We helpen je data op de juiste wijze te interpreteren en organiseren, zodat je snel en overzichtelijk inzicht krijgt in de prestaties van je website.