Logo en huisstijl ontwikkelen: Jolanda
Jolanda Reinders is gestart met interim opdrachten in zorgmanagement. Na jarenlange ervaring in de ouderenzorg werd het tijd om de opgedane kennis als zelfstandige in de zorg in te zetten. We hebben haar als startende ondernemer geadviseerd bij het registreren van de juiste naam. En ook het ontwerp en de uitwerking van de huisstijl is in korte tijd gerealiseerd.
Startende ondernemers begeleiden
In de afgelopen jaren zijn we regelmatig sparring partner geweest voor startende ondernemers. Een naam, product of merk introduceren kun je maar 1x echt goed doen. Daar hoort een passende strategie, naam en merkverhaal bij. Dat kan net zo groot en klein gemaakt worden als we zelf willen. Maar zonder een goede strategie en een goed merkverhaal ontbreekt elke samenhang in de communicatie. Nu aan de voorkant tijd en een deel van je startbudget hierin investeren, levert je op korte en langere termijn meer op. Werken aan de bekendheid van je merk is een must en dat gaat makkelijker als het hart van je merk bekend is.
Startende ondernemers zitten vaak met honderden vragen. Van communicatie tot administratie en hosting. En wij zijn ooit ook vanuit het niets gestart. Dus als collega-ondernemer weten we door welk proces je heen moet. Vanuit praktijkervaring delen we kennis over meer dan alleen marketing en communicatie. We hebben al diverse starters geholpen met hun ondernemingsplan, praktische boekhoudtips en verbetering in het achterliggende proces. We delen deze kennis om je rust en vertrouwen te geven in alle randzaken die bij ondernemen komen kijken, zodat jij je kunt concentreren op jouw passie.
Logo, huisstijl en visitekaartjes
Voor Jolanda! Interim hebben we een passende huisstijl ontwikkeld. Vanuit een brainstorm hebben we een aantal hoofdlijnen qua logo voorgesteld. Daaruit is een mix gekozen wat heeft geleid tot het definitieve logo. De huisstijl is compleet beschreven op 1 A4: van lettertype tot kleuren (RGB, CMYK, PMS, RAL) en verschillende logovarianten (diapositief, outline, etc…). Dit document helpt bij een eenduidige uitstraling de komende jaren. Zowel voor social media posts als je website en reclameborden.
En misschien ken je dat moment: zodra je logo bekend is en je de eerste visitekaartjes in handen hebt, dan voelt het als de ‘geboorte’ van je onderneming. Je plan is ineens tastbaar en zichtbaar geworden. Gefeliciteerd!
Communicatie en marketing voor starters
We helpen ondernemers met grote, maar zeker ook met beperkte budgetten. Als starter heb je niet altijd het juiste budget voor wat je wil bereiken. Als we geloven in jouw verhaal, passie en drive, is er altijd een vorm te vinden om toch goed te starten. Onze filosofie is dat als het met onze opdrachtgevers goed gaat. Dan gaat het met ons vanzelf ook goed. Hoe minder tijd je overhoudt voor marketing en communicatie, doordat je druk bent met je onderneming, des te meer tijd kunnen wij je helpen en ondersteunen. We geven je graag wat meer inzicht in wat er o.a. nodig is qua marketing en communicatie voor startende ondernemingen.
- Merkverhaal / ondernemersplan
- Budget voor het opstarten van je onderneming
- Registratie bij de KvK + BTW nummer
- Telefoonnummer
- Vastleggen van een domeinnaam voor je website en e-mail
- ICT partner voor automatisering en e-mail
- Hosting voor je website (inclusief onderhoud en back-ups)
- Bedenken van een bedrijfsnaam
- Ontwikkelen van een logo met diverse varianten
- Vastleggen / beschrijven van je huisstijl (eventueel in een online huisstijlhandboek)
- Digitale sjablonen voor Word, Excel, PowerPoint
- Visitekaartjes
- Briefpapier
- Website
- Flyers
- Kleding met logo
- Autobelettering
- E-mail handtekening
- Pennen
- Notitieblokken met logo
- Reclamebord
- Inrichting winkel of kantoor
- Steun van een collega ondernemer als klankbord / adviseur
We genieten ervan als je als startende ondernemer, mede dankzij ons een vliegende start kunt maken. Dus waar wacht je nog op? Plan een vrijblijvend overleg / brainstorm met onze merkstrateeg via [email protected].