Steeds meer bedrijven laten een LinkedIn bedrijfspagina inrichten. Hoe kun je daar dan effectief mee omgaan?
De beste bedrijfspagina’s zorgen voor een grotere naamsbekendheid en werken actief aan het betrokken houden van hun fans. In deze blogpost vertel ik je een aantal tips om je LinkedIn bedrijfspagina nog interessanter te maken voor je volgers.
Waarom LinkedIn bedrijfspagina’s?
Om te beginnen wat feiten en cijfers.
- Meer dan 3 miljoen bedrijven hebben een LinkedIn bedrijfspagina.
- Het afgelopen jaar zijn er meer dan 500.000 bedrijfspagina’s aangemaakt.
- Er zijn 148 verschillende branches vertegenwoordigd op LinkedIn.
- Updates van een LinkedIn bedrijfspagina kun je betaald promoten bij een specifieke doelgroep.
LinkedIn bedrijfspagina’s zijn niet alleen van belang voor een grotere naamsbekendheid, maar ook om een groep betrokken klanten/volgers regelmatig op de hoogte te houden.
Tip 1: Plaats berichten die antwoord geven op de vragen van je doelgroep.
Op je bedrijfspagina kun je berichten plaatsen met een link naar je eigen website / blog. In deze berichten laat je zien wat de expertise is van jouw bedrijf. Bedrijfspagina’s dragen ook bij aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Gebruik daarom ook trefwoorden die passen bij jouw bedrijf en waar jouw doelgroep op zoekt.
Jouw volgers kunnen het bericht interessant vinden door op de knop met het duimpje te klikken, maar ze kunnen het bericht ook weer delen in hun eigen netwerk. Hierdoor wordt de olievlekwerking een feit.
Tip 2: Deel de zakelijke updates met jouw netwerk
Vergeet natuurlijk niet om zelf je eigen bedrijfspagina te volgen. Je kunt dan ook zelf berichten van je bedrijfspagina weer delen in je eigen netwerk. En dat geldt ook voor alle medewerkers. Vraag ze actief om de bedrijfspagina te volgen en om berichten te delen.
Tip 3: Gebruik afbeeldingen
Het is intussen een gevleugelde uitspraak: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. In de massale informatiestroom die elke dag op ons afkomt moet je op zien te vallen. Aantrekkelijke afbeeldingen en infographics zorgen voor een hogere attentiewaarde van jouw content.
Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen zowel op je bedrijfsprofiel, als in je status updates en showcasepagina’s.
Tip 4: Vertel het met een video
Online video blijft maar groeien. In 2013 werden meer dan 52 miljard video’s online gekeken. En 52% van de consumenten geven aan dat een goede productvideo ze meer vertrouwen geeft in het aankoopproces.
Al met al goede redenen om eens na te denken over aantrekkelijke, korte en krachtige video’s om te delen.
Tip 5: Richt showcasepagina’s in
Producten en diensten is in 2014 vervangen door LinkedIn showcasepagina’s. Dit zijn een soort subpagina’s van je LinkedIn bedrijfspagina. Een goed voorbeeld is Microsoft. Zij hebben een Microsoft bedrijfspagina ingericht. Daaronder hangen een aantal specifieke showcasepagina’s, zoals Office en Microsoft Dynamics. Burnio Communicatie heeft 2 showcasepagina’s voor specifieke vakgebieden: zoekmachine optimalisatie en social media.
Met een showcasepagina kun je het specialisme van jouw bedrijf nog specifieker onder de aandacht brengen.
Ook een LinkedIn bedrijfspagina inrichten?
Bekijk ons portfolio voor aansprekende voorbeelden of maak een afspraak voor een social media training LinkedIn. Dan richten we tijdens de training samen jouw bedrijfspagina in.