0318 - 74 34 26 info@burnio.nl
LinkedIn etiquette en tips

LinkedIn etiquette en tips

LinkedIn etiquette en tips

20 do's en dont's voor LinkedIn

20 LinkedIn tips

Je kunt sociale media gebruiken voor je bedrijf op de juiste manier, maar ook totaal verkeerd. Een goede LinkedIn etiquette en de nodige tips helpen je om LinkedIn succesvol in te zetten, zonder de angst om fouten te maken.

Hieronder staan 20 belangrijke tips voor een juist gebruik van LinkedIn. Dingen die je juist wel en juist niet zou moeten doen om meer succesvol te zijn op LinkedIn.

1. Personalisatie

Een connectie maken met iemand kan met een standaardtekst, maar wil je echt succesvol zijn op LinkedIn. Maak de uitnodigingstekst persoonlijk om succes te hebben in social media verkoop en om een connectie te maken met nieuwe prospects.

2. Stuur een welkomstbericht

Stuur een vriendelijk welkomstbericht nadat de connectie tot stand is gebracht. Het is het verschil tussen contact leggen en contacten aan je netwerk toevoegen om een relatie op te bouwen.

3. Niet relevante berichten zijn spam

Zorg ervoor dat elk bericht wat je naar je connecties verstuurd relevant is voor hen. Anders moet je niet verbaasd zijn dat ze niet reageren en het aanzien voor spam.

4. Reageer op berichten, reageer zo snel mogelijk

Als je berichten naar je connecties stuurt, dan kun je er vaak op rekenen dat ze reageren. Check je LinkedIn box regelmatig en reageer op berichten die je krijgt.

5. Wie heeft je profiel bekeken

Kijk je wel eens wie jouw profiel heeft bekeken? Zo niet, dan mis je misschien mogelijke klanten die op de een of andere manier al interesse in je hebben getoond.

6. Professionele profielfoto

Mensen zijn visueel ingesteld en het eerste wat ze zien van een LinkedIn profiel is de profielfoto.

7. Je profiel moet slagen voor de WIIFM test

Mensen kijken naar profielen op LinkedIn volgens de WIIFM methode: What’s in it for me? Wat is mijn voordeel? Spreek je doelgroep direct aan.

8. Naam

Iets anders dan je naam invoeren in het veld ‘naam’ is een schending van de Terms of Service van LinkedIn en kan leiden tot een beperking van je account.

9. Neem afscheid van een saaie headline en omschrijving

Als iemand op je LinkedIn profiel komt, dan heb je enkele seconden om indruk te maken, zodat ze meer van je willen weten.

10. Jouw activiteiten

Je kunt geen relaties opbouwen als je niet actief bent met interessante berichten en gesprekken met je klanten.

11. Privacy instellingen

Stel je privacy instellingen zo in dat al je connecties je complete naam kunnen zien en sta toe dat jouw netwerk wordt geïnformeerd als je in het nieuws bent en dat je connecties jouw lijst met connecties kunnen zien.

12. Voeg connecties NOOIT toe aan je mailinglist

Maak geen export van je lijst met connecties om ze toe te voegen aan je e-mailingdatabase. Stuur je connecties NOOIT een mailing via een marketing service van een andere partij. Dit is niet netjes en in veel landen intussen ook illegaal.

13. Sociale aanbevelingen

LinkedIn heeft het makkelijk gemaakt om op social media bewijs te leveren van je kennen en kunnen. Er zijn secties voor aanbevelingen en vaardigheden met aanbevelingen op je profiel. Maak daar gebruik van!

14. Verzoeken om aanbeveling

Personaliseer je verzoeken om aanbeveling altijd. En vraag het alleen aan mensen die werkelijk iets over je te vertellen hebben.

15. Onderhoud je relaties

Onderhoud je LinkedIn relaties door ze regelmatig te betrekken. Zoek naar de juiste triggers en benut ze om je connecties te berichten met gepersonaliseerde berichten.

16. Plaats waardevolle content

Content delen is essentieel om onder de aandacht te blijven bij je doelgroep. Als je content post moet je doel altijd zijn om waardevolle informatie te bieden aan je doelgroep.

17. Introduceer mensen

Help je connecties om meer connecties te maken door ze aan elkaar voor te stellen als dat nut heeft.

18. Wees positief en professioneel

Onthoud: LinkedIn is geen Facebook, Twitter of Instagram. Het is een professioneel netwerk. Als je niet professioneel blijft op LinkedIn loop je de kans om vertrouwen te verliezen bij je connecties.

19. LinkedIn Open Netwerker (LION)

Zet je LinkedIn profiel niet open voor iedereen. Je netwerk is veel effectiever als je kiest voor kwaliteit boven kwantiteit.

20. LinkedIn groepen

Een van de snelste manieren om je netwerk uit te breiden is om deel te nemen aan groepen waar je ideale klanten zich ook bevinden.

Burnio:

LinkedIn specialist

Burnio Communicatie is LinkedIn specialist.

Meer weten over LinkedIn persoonlijke profielen, bedrijfsprofielen of LinkedIn advertising? Burnio helpt met trainingen, outsourcing, contentplanning en contentproductie.

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Verbeter je LinkedIn Profiel

Verbeter je LinkedIn Profiel

Verbeter je LinkedIn profiel met deze 11 tips

LinkedIn: jouw online CV

Of je nu zelf op zoek bent naar een nieuwe uitdaging of je wilt gevonden worden voor een nieuwe baan; LinkedIn is daarbij tegenwoordig onmisbaar.

En is de tijd van visitekaartjes uitwisselen definitief voorbij? Je kunt immers prima een link met elkaar leggen via LinkedIn. Zo blijf je van elkaars professionele ontwikkeling op de hoogte en biedt het kansen voor nieuwe uitdagingen.

Gebruik LinkedIn als professioneel netwerk om oplossingen te vinden voor jouw problemen. Of je nu op zoek bent naar een goed communicatiebureau in Veenendaal (of heel Nederland). O nee, je weet dan natuurlijk allang dat je bij Burnio moet zijn.

11 tips voor een beter LinkedIn profiel

Ik kwam een aardige infographic tegen van Onward. Deze tips zijn onmisbaar voor een goed, professioneel LinkedIn netwerk.

  • Personaliseer je profiel url.
  • Upload een goede profielfoto. (Van net onder de schouders tot boven je hoofd, professioneel en herkenbaar.)
  • Vul je locatie in.
  • Schrijf een creatieve koptekst.
  • Schrijf een effectieve, beknopte samenvatting.
  • Word lid van relevante groepen.
  • Accepteer connectieverzoeken.
  • Vul tenminste 5 relevante vaardigheden in.
  • Vraag mensen om aanbevelingen.
  • Zoek uit wat voor jou belangrijke trefwoorden zijn en gebruik ze ook in je samenvatting en posts.
  • Publiceer inhoud.

Samengevat

Je profielfoto is de eerste kennismaking met de ander. Is deze nog recent en mooi genoeg? Ben je herkenbaar? En is het geen vakantiekiekje? (Tenzij je reisagent bent natuurlijk…)

Vergeet niet je headline te personaliseren en als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging: laat dan duidelijk weten dat je beschikbaar bent en wat je talenten/drijfveren zijn.

Burnio:

Strategische communicatie

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. We hebben uitgebreide ervaring met persoonlijke trainingen, maar ook strategische LinkedIn trainingen voor bedrijfspagina’s, contentmarketing en adverteren is voor Burnio gesneden koek.

Communicatieprofessionals met passie

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Waarom betalen voor LinkedIn promotie?

Het is tegenwoordig geen enkel probleem om je online marketing budget uit te geven, maar heb je al eens gedacht aan LinkedIn? Adverteren op LinkedIn is een prima keuze voor veel bedrijven. In dit artikel vertel ik je waarom je een betaalde campagne op LinkedIn zou moeten overwegen.

Waarom wordt LinkedIn vaak vergeten?

Heb jij al eens een campagne op LinkedIn uitgevoerd? LinkedIn’s zelfservice advertentieplatform wordt tot op de dag van vandaag door veel marketing professionals en mediaplanners vergeten. Dat kan zijn vanwege een aantal misverstanden:

  • LinkedIn is geen typisch sociaal netwerk, maar het is ook geen echt content platform.
  • LinkedIn richt zich alleen op zakelijke connecties, dus werkt alleen voor B2B.
  • LinkedIn heeft een veel kleiner publiek dan Twitter of Facebook.

Schermafdruk 2015-09-29 10.24.55

Een update plaatsen en daarna sponsoren is heel eenvoudig…

De meerwaarde van LinkedIn

LinkedIn geeft je juist een enorme kans om heel gericht je product of dienst te promoten. Je kunt je richten op een grote doelgroep voor een betere naamsbekendheid, maar ook heel gericht op een kleine doelgroep focussen helpt om de conversie te verhogen. Dat kan omdat:

  • LinkedIn behoorlijk veel targetting opties biedt, inclusief de mogelijkheid om te focussen op functie, rol in de organisatie, vaardigheden en interesses.
  • LinkedIn profielen meer gedetailleerde en actuele informatie bevatten dan wat mensen vertellen op andere sociale netwerken.

Ik kan nog veel meer vertellen over de uitgebreide mogelijkheden, maar dan wordt dit artikel weer te lang. Heb je interesse? Bel Marco van Blijderveen (online specialist) dan op 0318 – 74 34 26.

LinkedIn promoted post

Voorbeeld van een recent gestarte campagne. Met een relatief klein budget kun je veel mensen binnen je doelgroep bereiken en betrekken op LinkedIn.

Is jouw bedrijf al aanwezig op LinkedIn?

Is jouw bedrijf al aanwezig op LinkedIn?

Steeds meer bedrijven laten een LinkedIn bedrijfspagina inrichten. Hoe kun je daar dan effectief mee omgaan?

De beste bedrijfspagina’s zorgen voor een grotere naamsbekendheid en werken actief aan het betrokken houden van hun fans. In deze blogpost vertel ik je een aantal tips om je LinkedIn bedrijfspagina nog interessanter te maken voor je volgers.

Waarom LinkedIn bedrijfspagina’s?

Om te beginnen wat feiten en cijfers.

  • Meer dan 3 miljoen bedrijven hebben een LinkedIn bedrijfspagina.
  • Het afgelopen jaar zijn er meer dan 500.000 bedrijfspagina’s aangemaakt.
  • Er zijn 148 verschillende branches vertegenwoordigd op LinkedIn.
  • Updates van een LinkedIn bedrijfspagina kun je betaald promoten bij een specifieke doelgroep.

LinkedIn bedrijfspagina Burnio Communicatie

LinkedIn bedrijfspagina’s zijn niet alleen van belang voor een grotere naamsbekendheid, maar ook om een groep betrokken klanten/volgers regelmatig op de hoogte te houden.

Tip 1: Plaats berichten die antwoord geven op de vragen van je doelgroep.

Op je bedrijfspagina kun je berichten plaatsen met een link naar je eigen website / blog. In deze berichten laat je zien wat de expertise is van jouw bedrijf. Bedrijfspagina’s dragen ook bij aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Gebruik daarom ook trefwoorden die passen bij jouw bedrijf en waar jouw doelgroep op zoekt.

Jouw volgers kunnen het bericht interessant vinden door op de knop met het duimpje te klikken, maar ze kunnen het bericht ook weer delen in hun eigen netwerk. Hierdoor wordt de olievlekwerking een feit.

Tip 2: Deel de zakelijke updates met jouw netwerk

Vergeet natuurlijk niet om zelf je eigen bedrijfspagina te volgen. Je kunt dan ook zelf berichten van je bedrijfspagina weer delen in je eigen netwerk. En dat geldt ook voor alle medewerkers. Vraag ze actief om de bedrijfspagina te volgen en om berichten te delen.

Tip 3: Gebruik afbeeldingen

Het is intussen een gevleugelde uitspraak: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. In de massale informatiestroom die elke dag op ons afkomt moet je op zien te vallen. Aantrekkelijke afbeeldingen en infographics zorgen voor een hogere attentiewaarde van jouw content.

Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen zowel op je bedrijfsprofiel, als in je status updates en showcasepagina’s.

Tip 4: Vertel het met een video

Online video blijft maar groeien. In 2013 werden meer dan 52 miljard video’s online gekeken. En 52% van de consumenten geven aan dat een goede productvideo ze meer vertrouwen geeft in het aankoopproces.

Al met al goede redenen om eens na te denken over aantrekkelijke, korte en krachtige video’s om te delen.

Tip 5: Richt showcasepagina’s in

Producten en diensten is in 2014 vervangen door LinkedIn showcasepagina’s. Dit zijn een soort subpagina’s van je LinkedIn bedrijfspagina. Een goed voorbeeld is Microsoft. Zij hebben een Microsoft bedrijfspagina ingericht. Daaronder hangen een aantal specifieke showcasepagina’s, zoals Office en Microsoft Dynamics. Burnio Communicatie heeft 2 showcasepagina’s voor specifieke vakgebieden: zoekmachine optimalisatie en social media.

Met een showcasepagina kun je het specialisme van jouw bedrijf nog specifieker onder de aandacht brengen.

Ook een LinkedIn bedrijfspagina inrichten?

Bekijk ons portfolio voor aansprekende voorbeelden of maak een afspraak voor een social media training LinkedIn. Dan richten we tijdens de training samen jouw bedrijfspagina in.

Pin It on Pinterest