Meer omzet met LinkedIn – 81 feiten

21 oktober 2022

Meer omzet met LinkedIn - 81 feiten

Wie zit er tegenwoordig niet als persoon of als bedrijf op LinkedIn?

En we zien steeds vaker LinkedIn ingezet worden als marketingkanaal om direct contact te leggen met anderen. De directe benadering is minder formeel dan e-mail en de respons is -tot nu toe- vaak hoger.

LinkedIn is intussen meer dan een online CV of kanaal om werk te zoeken. Het is uitgegroeid tot een platform om wereldwijd gedachten te delen voor bedrijven, merken en andere professionals.

Als je marketing goed wil toepassen in een strategie voor LinkedIn, dan is het goed om meer te weten over LinkedIn. We vertellen je het hier in feiten en cijfers, maar we helpen je ook graag concreet met het opstellen van een LinkedIn of breder social media strategie. Daarnaast verzorgen we al jaren voor diverse opdrachtgevers LinkedIn posts, betaalde promoties (sponsored content) en rapportages. Ook profiteren van onze praktijkkennis en uitvoering? Mail met onze specialist LinkedIn: [email protected].

Wie kom je op LinkedIn tegen? LinkedIn demografie

Op LinkedIn kom je mensen tegen uit meer dan 200 landen. Je komt er ruim 65 miljoen beslissers tegen en ruim 10 miljoen eigenaren / directeuren (executives). We geven je graag wat feiten en cijfers:

 

  1. LinkedIn heeft meer dan 800 miljoen gebruikers in ruim 200 landen.
  2. In Amerika zijn er 180 miljoen gebruikers; in Nederland zijn dat er 5 miljoen.
  3. 56,6% van de gebruikers zijn man en 43,4% vrouw.
  4. Meer dan 180 miljoen gebruikers hebben het niveau senior in hun organisatie.
  5. Er zijn 65 miljoen beslissingsbevoegden en ruim 10 miljoen eigenaren / directie / bestuurders op LinkedIn.
  6. Bijna 60% van de gebruikers zijn 25-34 jaar.
  7. In Amerika is het gemiddelde inkomen van 60% van de gebruikers $ 100.000 per jaar.
  8. Na Amerika hebben India (81 miljoen), China (54 miljoen) en Brazilië (51 miljoen) de meeste LinkedIn gebruikers. (Statista >)

Informatie over het gebruik op LinkedIn

Ondank de vele mogelijkheden voor online marketing, wordt LinkedIn nog steeds heel veel gebruikt voor recruiting, werving en selectie. Elke minuut worden via LinkedIn 4 mensen aangenomen, terwijl er elke seconde 55 sollicitaties via LinkedIn worden verzonden. En er zijn nog meer van die verrassende feiten:

 

9. Elke seconde komen er 3 nieuwe LinkedIn gebruikers bij. Dat zijn 172.800 nieuwe gebruikers elke dag!
10. 57% van de gebruikers komen via een mobiel apparaat.
11. LinkedIn heeft meer dan 1.17 miljard bezoeken per dag wereldwijd.
12. Elke seconde zijn er 55 sollicitaties via LinkedIn.
13. Elke minuut worden er 4 mensen via LinkedIn aangenomen.
14. 91% van de CEO’s op LinkedIn geeft aan dat LinkedIn de primaire bron voor professionele en relevante content is.
15. Jaarlijks worden er 280 miljard updates bekeken.
16. Wekelijks worden meer dan 9 miljard berichten bekeken.
17. Per dag worden 2 miljoen berichten, artikelen en video’s geplaatst
18. 3 miljoen gebruikers plaatsen minstens 1x per week een bericht op LinkedIn.
19. 4 van de 10 miljonairs zijn actief op LinkedIn.
20. Er zijn slechts 1 miljoen gebruikers die zelf iets gepost hebben.
21. Ongeveer 45% van de gebruikers die artikelen lezen zijn high-level gebruikers (managers, directie, CEO, bestuurder)
22. 39% van de gebruikers deelt nooit iets op LinkedIn, terwijl 16% van de gebruikers meerdere berichten per week plaatsen.
23. Gemiddeld besteden mensen 7 minuten en 12 seconden op LinkedIn per keer.
24. Alle gebruikers bij elkaar opgeteld, gedeeld door het aantal minuten gebruik per jaar: 8.52 minuten per gebruiker.
25. Mensen bezoeken gemiddeld 6.4 pagina’s op LinkedIn per keer.
26. LinkedIn livestreams groeien per jaar met meer dan 400%.
27. 2% van de LinkedIn gebruikers is (nog) geen lid van een groep.
28. Er komen ruim 36.000 verschillende functies en vaardigheden voor op LinkedIn.
29. 39% van de gebruikers heeft een LinkedIn Premium account.

LinkedIn betrokkenheid (engagement)

Wist je dat 99,63% van het LinkedIn zoekverkeer van organisch zoeken komt? De betrokkenheid van de gebruikers groeit elk jaar weer verder op LinkedIn.

Door regelmatig berichten te plaatsen, krijg je organische views van duizenden en het aantal connecties zal verder stijgen. Regelmatig met unieke informatie content op LinkedIn plaatsen is de sleutel tot succes.

 

30. 22.04% van alle LinkedIn verkeer komt via zoekmachines.
31. 99,63% van het zoekverkeer naar LinkedIn komt via organische zoekresultaten.
32. LinkedIn pagina’s met volledige informatie ingevuld krijgen 30% meer kijkers per week dan anderen.
33. Elke week zijn 45 miljoen mensen op zoek naar een baan via LinkedIn.
34. Meer dan 14 miljoen vacatures staan via LinkedIn Jobs open.
35. Meer dan 200 miljoen vacatures worden per maand op LinkedIn geplaatst.
36. Betrokkenheid op LinkedIn stijgt momenteel met 50% – jaar na jaar.
37. Bedrijven die minstens eens per week iets plaatsen op LinkedIn zien hun betrokkenheid verdubbleen.
38. 98% van de marketeers op LinkedIn bevestigen dat personalisatie / persoonlijke benadering helpt om de relatie met klanten te onderhouden en te verbeteren.
39. Volgens LinkedIn zelf bereiken bedrijven die minstens 20 berichten per maand delen 60% meer mensen binnen hun relevante doelgroep.
40. Een link naar je website in je bericht kan de betrokkenheid verdubbelen ten opzichte van een bericht zonder link.
41. Berichten met een afbeelding krijgen 98% meer reacties dan berichten zonder afbeelding.
42. Links naar YouTube video’s spelen direct af in de tijdlijn (feed) en worden 75% meer gedeeld dan andere video’s.
43. LinkedIn accounts met complete en actuele informatie krijgen 40x meer kansen voorgeschoteld.
44. Lange content (longform) wordt het meest gedeeld. Dus richt je op 1700-2100 woorden. Daarmee krijgt je content een grotere boost.
45. LinkedIn berichten met 8 afbeeldingen en 5, 7 of 9 tussenkopjes hebben de meeste betrokkenheid.
46. Het aantal verzonden berichten op LinkedIn stijgt jaarlijks met 35%.
47. Mensen die wekelijks gebruik maken van LinkedIn en dan betrokken zijn bij content zijn in korte tijd dagelijkse gebruikers van LinkedIn geworden.
48. 5 of meer vaardigheden op je profiel kan leiden tot 17x meer bezoeken aan je profiel.

LinkedIn bedrijfspagina feiten

LinkedIn is een goudmijn voor organisaties. LinkedIn heeft intussen meer dan 57 miljoen bedrijfspagina’s. 89% van de B2B marketeers gebruiken LinkedIn voor betere leadgeneratie.

Het is bijna overbodig om te vermelden, maar LinkedIn is wereldwijd leadgenerator nummer 1. Door de grote hoeveelheid gebruikers die beslissingsbevoegd zijn, wordt verkopen via LinkedIn een stuk eenvoudiger. We geven je graag nog wat meer informatie over de voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina:

 

49. Meer dan 57 miljoen bedrijven hebben een LinkedIn bedrijfspagina.
50. 46% van het social media verkeer naar de website van bedrijven komt van LinkedIn (als je het goed aan hebt gepakt).
51. 45% van de marketeers heeft klanten gevonden via LinkedIn.
52. Leadgeneratie formulieren op LinkedIn verdriedubbelen de conversies.
53. 89% van de B2B marketeers vertrouwen op LinkedIn voor het werven van nieuwe klanten.
54. 62% van de B2B marketeers vinden succesvol nieuwe klanten via LinkedIn. Dat is meer dan het dubbele van de nummer 2: Facebook.
55. 4 van de 5 LinkedIn gebruikers maakt zakelijke beslissing.
56. 52% van de kopers geeft aan dat LinkedIn het meest heeft bijgedragen in de keuze om tot aankoop over te gaan.
57. InMail heeft 300% meer reacties dan reguliere e-mail. En het scoringspercentage van nieuwe opdrachten komt vaak uit tussen de 10 en 25 % van het aantal verzonden InMails.
58. LinkedIn levert winst op voor 38% van de B2B marketeers.
59. 80% van de B2B leads via social media komt via LinkedIn.
60. 97% van de B2B marketeers gebruiken LinkedIn als hoofdkanaal voor de content marketing strategie.
61. 15% van de LinkedIn gebruikers hebben senior-niveau en beïnvloeden hun omgeving als influencer.
62. Meestal zijn 10 berichten nodig, voordat tot een aankoop wordt besloten. Lange adem en een eenduidige boodschap zijn dus cruciaal.
63. 92% van de B2B marketeers hebben LinkedIn opgenomen in hun digital marketing mix.

LinkedIn adverteren (Ads – gesponsorde berichten) inzichten

LinkedIn is verantwoordelijk voor een heel groot deel van het organische verkeer. Maar marketeers kiezen nog steeds voor ads om specifieke doelgroepen te bereiken. Met LinkedIn gesponsorde berichten kun je heel gericht de juiste mensen bereiken met jouw boodschap of aanbod. LinkedIn ads hebben een 40% hogere conversieratio dan gesponsorde berichten op andere kanalen.

58% van de B2B marketeers zijn tevreden met de ROI van LinkedIn en kiezen er voor om LinkedIn betaalde promoties structureel in te zetten om meer mensen te bereiken. We geven je graag nog meer inzicht in de betaalde resultaten die je met LinkedIn kunt bereiken:

 

64. Ruim 790 miljoen mensen zijn te bereiken met advertenties op LinkedIn.
65. Een advertentie op LinkedIn kan 14.3% van de totale wereldbevolking bereiken van 18 jaar of ouder.
66. Het bereik van LinkedIn ads groeit ieder kwartaal met bijna 3%.
67. 43.4% van de doelgroep voor advertenties is vrouw en 56,6% man.
68. Gesponsorde InMail wordt 52% meer geopend dan regulier mails.
69. De meeste mensen op LinkedIn zijn te bereiken in de VS: 170 miljoen gebruikers.
70. Linkedin Message ads hebben een conversieratio van 40%.
71. 65 van de B2B bedrijven hebben klanten binnen gehaald met LinkedIn betaalde advertenties.
72. De kosten per lead zijn 28% lager dan bij Google Ads.
73. Leadgeneratie formulieren op LinkedIn verlagen de kosten per lead met 90%.
74. LinkedIn geeft aan dat de ‘matched audience’ targeting zorgt voor 32% groei in de conversies na de klik en zorgt voor 30% hogere CTR (doorklikratio).
75. 58% van de B2B adverteerders zijn dik tevreden over de ROI van LinkedIn advertenties (Return On Investment).
76. Het gemiddelde percentage conversie van video op LinkedIn is 6,1% meer dan welk ander platform dan ook.

Top organisaties op LinkedIn

Branding op LinkedIn is niet alleen goed voor het werven van nieuwe opdrachtgevers. Het helpt ook voor het betrekken van je huidige en toekomstige medewerkers. Je hebt toegang tot een enorme hoeveelheid talent die kan helpen bij het realiseren van jouw missie en visie. Gewoon even delen, omdat het flinke cijfers zijn:

 

77. Google heeft 23.3 miljoen volgers op LinkedIn
78. Amazon heeft er 23, 2 miljoen
79. TedX Conferences heeft er3 22.3 miljoen
80. LinkedIn zelf 20.3 miljoen
81. Microsoft heeft 15.9 miljoen volgers

Heel Amerikaans allemaal, maar voor Nederland zijn de gegevens niet bekend gemaakt. Wel is er door Business Insider een lijst van 25 Nederlandse bedrijven opgesteld die het best professioneel ontwikkelen volgens LinkedIn gebruikers.

Conclusie

LinkedIn is ongetwijfeld het meest gebruikte platform wereldwijd voor professionals. En met elke seconde 3 nieuwe professionals zien we het gebruik keer op keer groeien.

LinkedIn is de afgelopen jaren verder ontwikkeld. Er zijn steeds meer mogelijkheden bij gekomen om in contact te komen met jouw doelgroep.

Naast personal branding kun je LinkedIn ook perfect inzetten voor de branding van jouw organisatie. Het vergroten van je naamsbekendheid en het bereik van jouw boodschap kan prima en vooral effectief via LinkedIn. Berichten over projecten, aanbiedingen, de bedrijfscultuur en nieuwe producten en diensten op regelmatige basis op je bedrijfspagina houdt je bezoekers betrokken en nieuwsgierig naar het volgende bericht.

Bij Burnio werken we dagelijks aan de groei van onze opdrachtgevers door kwalitatief goede content op LinkedIn. We adviseren, stellen samen contentplanningen op, verzorgen de vormgeving van de berichten en video’s en verzorgen de publicatie. We maken gebruik van speciale online tools om berichten in te plannen, te reageren op reacties en het meten van de resultaten.

Is LinkedIn nog wel relevant?

Zeker. LinkedIn is onmisbaar in je social media strategie. Het platform is veel meer dan een kanaal om medewerkers te zoeken. Het is intussen het belangrijkste B2B marketingkanaal.

Wie zijn de gebruikers van LinkedIn? Wie gebruikt LinkedIn het meest?

De grootste groep gebruikers komt uit de VS, gevolgd door India, China en Brazilië. In Nederland zijn er ruim 5 miljoen gebruikers. Klik hier voor een complete, actuele lijst van het aantal LinkedIn gebruikers per land in Europa.

Wat is het percentage millenials op LinkedIn?

38% van de millenials gebruikt LinkedIn. Bijna 60% van alle LinkedIn gebruikers is tussen de 25 en 34 jaar.

Hoe groot is de doelgroep op LinkedIn?

Dat hangt natuurlijk ervan af wie jouw doelgroep is. Het minimale aantal mensen voor een betaalde campagne is 300. Om een beetje resultaat uit je LinkedIn campagne te halen is een minimum van 50.000 mensen aan te raden. Gesponsorde content en gesponsorde messages vereisen een minimum van 300.000 gebruikers.

Hoeveel miljonairs hebben een LinkedIn profiel?

Uit onderzoek blijkt dat 4 op de 10 miljonairs op LinkedIn actief zijn. Ruim 60% van de Amerikaans LinkedIn gebruikers verdient jaarlijks $ 100.000.

 

Bron: Foundationinc.co

Inhaakkalender aanvragen

Vul onderstaand formulier in om een PDF of papieren versie van de gratis inhaakkalender aan te vragen. 

Wil je hulp bij succes op social media? Plan dan een afspraak in met 1 van onze specialisten.

Offerte aanvragen

Vul onderstaand formulier in en geef in het tekstvak aan om welk product het gaat, inclusief de gewenste aantallen en datum van levering in Nederland.
Het is op verzoek zeker mogelijk om het ontwerp door ons uit te laten voeren.