0318 - 74 34 26 info@burnio.nl
6 tips voor je facebook bedrijfspagina

6 tips voor je facebook bedrijfspagina

6 tips voor je Facebook pagina

Je Facebook pagina verbeteren door Burnio
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

6 tips voor een nog betere Facebook pagina

Op zoek naar een paar goede tips voor je Facebook bedrijfspagina? Dan heb je die nu gevonden!

In dit blog geven we een overzicht van de 6 beste tips. Unieke tips, zonder dat je door alle goedbedoelde adviezen overal op het internet hoeft te worstelen.

In plaats daarvan sta je op het punt om de echte regels van betrokkenheid en bereik op Facebook te ontdekken. Hoe krijg je meer likes en reacties op je berichten en hoe krijg je het voor elkaar dat meer en meer mensen je berichten gaan delen?

Geen spamreacties, maar echte, betrokken reacties van loyale fans en volgers. De doelgroep die je kunt veranderen in levenslange fans en klanten. 

Goed idee? Lees dan snel verder!

 

1. Content van anderen delen en taggen

Dat je een Facebook pagina hebt met inhoud, betekent niet dat je geen content van anderen kunt delen. Integendeel! Je moet proberen zoveel mogelijk content van anderen te delen, zolang het maar niet meer is dan je eigen content en denk eraan om de pagina’s van de content van anderen ook te taggen als je iets van hen deelt.

Door dit te doen, kom je naar boven in nieuwsfeeds van invloedrijke Facebookers. Zo onstaat er bekendheid en goodwill en ze hebben ook weer content om zelf te delen. Je ziet vaak dat ze bij gedeelde berichten zelf ook eerder bereid zijn om jouw berichten te delen met hun volgers.

Maar wat moet je dan delen? En waarom?

  • 48% deelt content waarvan ze denken dat hun vrienden/volgers dat interessant vinden.
  • 17% deelt content om vrienden te informeren over zaken waar ze om geven.
  • 13% deelt content om vrienden een gevoel over te brengen
  • 11% deelt content die nuttig zijn voor vrienden
  • 11% deelt content om overige, uiteenlopende redenen

Bron: Search Engine Journal

Deel niet zomaar content om maar iets te delen. Je motivatie om iets te delen zou moeten zijn om mensen te betrekken, informeren en nuttige informatie te delen met je volgers.

 

2. Volgers en influencers taggen om betrokkenheid te vergroten op Facebook

Of je nu veel of weinig volgers hebt op Facebook. Het is belangrijk om onder de aandacht te komen bij je volgers en influencers. Door ze te taggen bereik je veel meer mensen.

Een voorbeeld is een leverancier van campers. Ze interviewden 20 mensen over het waarom van vakantie vieren in een camper. Ze schreven een blog en deelden dat op hun Facebook pagina en voorzagen die post van tags van alle 20 personen die betrokken waren bij het interview.

Dit zorgde voor meer dan 45 likes en reacties, 66 deelacties en een organisch bereik van ruim 12.000 mensen. Ze stopten vervolgens ook nog eens € 5,- promotiebudget in het promoten van het bericht.

In dit voorbeeld werden betrokkenen getagd, maar je kunt natuurlijk mensen taggen waarvan jij denkt dat het interessant voor ze is.

Daarom is het belangrijk om te weten wie je volgers zijn. Je moet weten waar ze geïnteresseerd in zijn, zodat je ze kunt taggen (en zo zorgen dat zij weer anderen taggen als ze de post delen) in jouw berichten en zo echte betrokkenheid creëren. 

 

3. Deel video’s

We kunnen bij een lijstje met tips niet om video’s op Facebook heen. In november 2015 bereikte Facebook de magische grens van 8 biljoen videoweergaven per dag. Een verdubbeling ten opzichte van 6 maanden daarvoor. En die stijgende trend heeft zich tot nu toe doorgezet.

Video’s hebben een percentage betrokkenheid van 6,3%. Vele malen hoger dan een gewone post. Dus meer videocontent plaatsen heeft zeker effect als je meer betrokkenheid wilt.

Hoe lang mag een video dan zijn? Ruim 30% van de kijkers stopt na 10 minuten video kijken. Dat is ontzettend lang voor een videopost. En meestal is er geen enkele reden om zulke lange video’s te plaatsen. Je raakt in de eerste 3 minuten ongeveer 10% van de kijkers kwijt. Een korte, aantrekkelijke video is dus prima om je boodschap te vertellen.

Met Facebook livevideo zit het iets anders. Mensen kijken ongeveer 3x langer naar livevideo’s dan naar niet-live video’s. Dus livestreams doen het goed. Daarvoor moet een livestream wel 20-30 minuten duren om zoveel mogelijk fans te attenderen dat er een livestream is. 

Om nog meer kijkers en betrokkenheid te krijgen is het verstandig om vooraf aan te kondigen wanneer je live gaat streamen. Ze kunnen je dan al vragen vooraf stellen die je in de video beantwoord. De kans is groot dat ze blijven kijken naar de livestream totdat hun vraag beantwoord is. En meestal blijven ze de hele video bekijken.

Nog niet overtuigd? Het aantal video’s dat gedeeld wordt is al in 2014 door Facebook gewonnen van YouTube. Facebook video’s worden veel meer in het netwerk gedeeld dan YouTube video’s. Wie had dat gedacht? 

Zal Facebook ooit het #1 videokanaal worden. Het lijkt er wel op. Mark Zuckerberg’s doel is het in ieder geval wel.

Hij gelooft erin dat video de toekomst is van Facebook. Hij gaat ervan uit dat binnen een aantal jaren mensen voornamelijk video’s delen en geen foto’s of teksten meer. 

Dus spring op de Facebook videowagen, als je dat al niet gedaan hebt. Je mist veel bereik als je dit niet doet. Dit is misschien wel de belangrijkste tip van dit bericht.

 

4. Geef geld uit om je bericht te promoten

Een klein bedrag uitgeven om je post meer bereik te geven is niets om je voor te schamen. Sterker nog, ruim 60% van de zakelijke Facebook gebruikers maakt gebruik van betaalde promoties. En dat percentage groeit met de dag.

Bedrijven kunnen zich heel specifiek richten op bepaalde groepen, gebaseerd op hun locatie, demografische gegevens, leeftijd, geslacht, interesses, gedrag en connecties.

Je kunt Facebook gebruiken om onder de aandacht te komen van bepaalde groepen. 

En uit onderzoek blijkt dat Facebook goed presterende berichten beloond met goedkopere advertentiekosten en meer kliks. Als je een bericht promoot wat het al goed doet, dan zul je dar per klik minder geld aan kwijt zijn.

Dit bericht wordt later deze week verder aangevuld met:

  • Plaats quizen en puzzels met resultaten die mensen graag delen
  • Plaats berichten met emotie (verdriet, humor, liefde, etc.)

Facebook online marketing campagne?

Burnio online marketing!

Zelf geen tijd voor het opzetten van een goede Facebook strategie of Facebook campagne? Of ook effectief adverteren op LinkedIn, Instagram en Google Ads?

Burnio marketing & communicatie voert al voor vele opdrachtgevers effectieve online marketing campagnes uit, inclusief maandelijkse online rapportages.

Ook profiteren van de kennis van dit online marketingbureau uit Veenendaal?

Neem dan contact op met Burnio marketing & communicatiebureau in Veenendaal via info@burnio.nl of (0318) 74 34 26

Deel dit bericht:

Website Praktijk Bries Veenendaal

Website Praktijk Bries Veenendaal

Update website Praktijk Bries

WordPress website AVG proof
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

WordPress website voor Praktijk Bries

Praktijk Bries: therapie voor kinderen en jongeren onder andere met behulp van paarden

Kinderen, jongeren en hun ouders die hulp zoeken bij Bries zijn bijzonder. Bijzonder stoer en dapper wanneer je hulp durft te vragen. Bijzonder, omdat er niemand is zoals jij.

Hanneke Stam geeft op een bijzondere en eigen wijze therapie. En daar hoort een bijpassende website voor Praktijk Bries in Veenendaal bij. Na ruim een jaar live te zijn geweest was het tijd voor een update. We hebben een SSL certificaat toegevoegd, diverse pagina’s en het menu aangepast. En de website is AVG proof geworden. Een WordPress website waar ze voorlopig weer een flinke tijd mee vooruit kan.

Reclamebureau voor online en offline marketing en communicatie

Al bijna 5 jaar werken we intensief samen met diverse partners. Zo hebben we de kracht en expertise van een groot bureau, met de snelheid van een zelfstandige professional. Als diverse opdrachtgevers voor kleinere, maar juist ook grotere en complexe (WordPress) websites hebben hier de afgelopen jaren van geprofiteerd.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Burnio: Marketing, communicatie en reclamebureau uit Veenendaal

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. Van visitekaartjes tot huis-aan-huis mailings en van autobelettering tot social media strategie.

Deel dit bericht:

Eindejaargeschenken 2018

Eindejaargeschenken 2018

Eindejaargeschenken 2018

Cadeau voor uw personeel, vrijwilligers?
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Eindejaargeschenken 2018

De vakantie is net voorbij en het laatste stuk van 2018 is aangebroken. En dan wordt het ook tijd om na te denken over een extra beloning van uw personeel of vrijwilligers.

De een noemt het een eindejaarsgeschenk, de ander kerstpakket, decemberpakket of personeelsgeschenk. Elk jaar is het weer een hele klus om een mooi, zinvol en duurzaam cadeau te bedenken. Maar vanaf nu kunt u bij BURNIO marketing en communicatie terecht voor een nog persoonlijkere benadering.

Keuzecadeau

In december geeft u uw personeel en/of vrijwilligers een kaart. Op die kaart staat een persoonlijke code. Met die code kan de ontvanger naar een speciale website in uw huisstijl en kiezen voor een selectie van gepersonaliseerde cadeaus. Het gekozen cadeau wordt dan per pakket thuisbezorgd bij uw medewerker.

Goed doel steunen

Naast de keuze uit 4-12 cadeaus is het ook mogelijk dat uw medewerker een deel of het gehele bedrag van het eindejaarsgeschenk liever doneert aan een goed doel. De goede doelen kunt u zelf aangeven. Denk hierbij aan WorldVision, Compassion, uw eigen vriendenstichting of welk doel dan ook.

Welke eindejaarsgeschenken zijn mogelijk?

Er is ontzettend veel mogelijk. Op basis van het budget per persoon stellen we in overleg met u een aantrekkelijk assortiment samen. Enkele voorbeelden:

  1. Houten theedoos met gegraveerd glas
  2. Leren schort met naam
  3. Teakhouten broodplank met gravering
  4. Wijnpakket met gegraveerde glazen en eigen wijnetiket
  5. T-shirt met foto
  6. Gepersonaliseerde broodtrommel
  7. Linnen tas bedrukken met een eigen tekst
  8. Bedrukte klok
  9. Voetbal met naam bedrukken
  10. Bierpakket met gegraveerde glazen
  11. Kaarsen met eigen bedrukking
  12. Bedrukte thermosbeker

En nog heel veel meer. We doen graag een vrijblijvend voorstel.

Uw voordelen

  • Geen logistieke nachtmerrie om alles te regelen
  • Voor elke medewerker een cadeau wat hij/zij echt kan gebruiken
  • Mogelijkheid om een goed doel te ondersteunen
  • Gepersonaliseerde cadeaus
  • Scherpe prijzen

Een persoonlijk voorstel? Neem dan contact op met Burnio marketing & communicatiebureau in Veenendaal via info@burnio.nl of (0318) 74 34 26

Deel dit bericht:

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

Google Ads campagnes verbeteren door Burnio
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

9 veel gemaakte (en kostbare) Google Ads fouten en hoe je ze kunt voorkomen

Je hebt een Google Ads (voorheen Google AdWords) campagne opgezet? Gefeliciteerd!
Alhoewel… Meestal komen we minimaal 1 van de onderstaande fouten tegen in en Ads campagne. Dus lees snel verder!

Wat kun je in dit artikel verwachten?

  1. Zoek- en displaynetwerk
  2. Negatieve keywords
  3. Conversies bijhouden
  4. Zoekwoordenonderzoek
  5. Testen van biedstrategieën
  6. Testen van advertentie varianten
  7. Advertentie extensies
  8. Regionale trends
  9. Experimenten

Google Ads kan extreem effectief zijn om leads en verkopen te genereren en de veelheid aan mogelijkheden, personalisaties en targeting opties helpen daarbij. Maar al die mogelijkheden kunnen zorgen voor een enorm succes of en een enorme beperking van je Return on investment (ROI) als je het verkeerd hebt ingezet. De standaard instellingen die Google je geeft bij het instellen van een campagne kunnen uiteindelijk duur uitpakken en zorgen voor fouten die je beter had kunnen voorkomen.

Er is een conflict tussen jouw doel en het doel van Google: jij wil verkopen genereren, Google zoveel mogelijk kliks. En soms is een handige functie zover weggestopt dat het niet anders kan dan dat je die over het hoofd ziet.

Door fouten te herkennen, kun je ze ook gaan voorkomen en dichter bij je uiteindelijke doel komen: meer verkeer naar je site leiden en je marketinginspanningen optimaliseren om meer verkopen via je site te bereiken.

Laten we eens beter naar de 9 meest voorkomende fouten in Google Ads kijken en je krijgt er ook nog een advies bij hoe je ze kunt voorkomen.

Fout 1: Standaard instellingen

Als je een campagne maakt voor het zoeknetwerk dan kun je kiezen uit Zoeknetwerk, Displaynetwerk of beiden. Je kunt ook Google zoekpartners inschakelen voor beide netwerken. Voor zoeknetwerk campagnes waarbij lead generatie het hoofddoel is (en niet merkbekendheid vergroten), kies dan allen voor zoeknetwerk, omdat het conversiepercentage van kliks op het Displaynetwerk enorm veel lager is dan bij het zoeknetwerk, wat de kosten per acquisitie verhoogt, zonder dat je daar enig voordeel van hebt.

Wat er gebeurt in het zoeknetwerk als je een zoekwoord invoert, is dat het alleen verschijnt bij Google en de zoekpartners. Als je ook het displaynetwerk selecteert, probeert Google de advertentie ook op relevante sites te plaatsen, maar ze worden niet getoond aan mensen die actief op zoek zijn naar dat trefwoord. Displaycampagnes zijn dan weggegooid geld, omdat het verkeer wat je naar de site trekt totaal niet relevant is op een enkele uitzondering na.

Fout 2: Geen uitsluitingen

Je lijst met negatieve zoekwoorden (uitsluitingen) moet je eigenlijk wekelijks bijwerken op basis van je zoekwoordenrapport.

Je moet beginnen met een standaard lijst van negatieve zoekwoorden die je online kunt vinden in tools zoals Google’s zoekwoordplanner, maar ook bij andere tools als Ubersuggest, Google trends en SEMrush of Ahrefs (laatste twee zijn betaalde tools). Op sites als Techwyse kun je ook een complete lijst met negatieve zoekwoorden vinden waarmee je direct aan de slag kunt. Deze woorden besparen je veel geld. Ze helpen je om meer kwalitatieve leads naar je site te trekken.

Nadat je deze eerste lijst hebt ingesteld, ga je naar de zoektermen tab in de zoekwoorden en kijk je welke exacte zoektermen mensen gebruiken waarbij je advertenties getoond worden. Je zult daar trefwoorden vinden die totaal niet relevant zijn voor je campagne en die moet je dus toevoegen aan je negatieve zoekwoorden (uitsluitingen).

Fout 3: Geen conversiedoelen

Het is schokkend hoe vaak we nog Google Ads accounts tegenkomen waarbij geen conversiedoelen zijn ingesteld.

Zonder doelen kun je nooit met zekerheid zeggen hoeveel het kost om een lead of verkoop vanuit je campagne te realiseren. Je weet niet welke zoekwoorden zorgen voor verkopen en welke niet en zo kunnen we nog even doorgaan.

Je campagnes te optimaliseren voor conversies is de beste manier om je ROI te verbeteren en het meeste uit je investering te halen.

Enkele voorbeelden van conversies die je bij kunt houden, afhankelijk van je product of dienst:

  • Verkoop
  • Een formulier invullen
  • E-mail versturen
  • Een telefonisch contact
  • Inschrijving nieuwsbrief
  • Download van een app, e-book of ander bestand

Fout 4: Geen goed zoekwoordenonderzoek

Een van de meest voorkomende en misschien wel meest onbegrijpelijke fout is dat er vooraf geen goed zoekwoordenonderzoek is uitgevoerd. Je kunt zoekwoorden kiezen op basis van wat je denkt waar mensen naar op zoek zijn of je baseren op je eigen zoekgedrag. Maar het is een absolute noodzaak om tools zoals Google Zoekwoordplanner te gebruiken om de juiste en relevante zoekwoorden voor jouw account te vinden.

En naast een goed zoekwoordenonderzoek is het belangrijk om het juiste type zoekwoord in te stellen. In de meeste gevallen is een breed zoekwoord iets wat je wilt vermijden. Vaak is dit verspilde tijd omdat het voor veel niet relevant verkeer naar je site zorgt. Dit verhoogt je kosten en CPA (Cost per acquisition) en de score van je account daalt.

De juiste zoekwoordtypes zijn cruciaal voor het succes van je Google Ads campagne. We adviseren om 10-15 zoekwoorden te kiezen en ze in alle variaties te gebruiken: breed (+), woordgroep (“”) en exacte overeenkomst ([]). Op deze manier heb je 3 variaties die dicht bij de bedoeling van het zoekwoord liggen.

Natuurlijk moet je specifieke advertentiegroepen maken om verkeer te genereren naar specifieke landingspagina’s met hun eigen zoekwoorden. Gebruik niet alle zoekwoorden voor 1 groep maar verspreid ze over advertentiegroepen. 

Fout 5: Biedingsstrategie niet testen

Met zoveel verschillende soorten mogelijkheden voor biedingen in 2018, lijkt het een onmogelijke opgave de juiste soort bieding voor jouw campagne te vinden. Alhoewel… je zult verschillende soorten biedingen moeten testen om te kijken welke het beste bij jouw doelen passen. De meeste ervaren adverteerders geven de voorkeur aan handmatige CPC, sommige adverteerders geven juist weer de voorkeur aan het maximaliseren van conversies of uitgebreide CPC.

Met handmatige CPC biedingen heb je meer grip over je biedingen op lange termijn. Als je een campagne test voor maar 1 of 2 weken, dan zou je moeten kiezen voor uitgebreide CPC of maximaliseren voor zoveel mogelijk kliks. Deze soorten biedingen staan Google toe om de meeste kliks te genereren voor de beste mogelijk prijs.

De twee soorten biedingen die je uiteindelijk zou moeten toepassen op al je campagnes zijn doel CPA en doel ROAS. Deze twee soorten staan je toe om je bod aan te passen in verhouding tot de meest optimale kosten per actie of Return on Ad Spend. Anders gezegdL het helpt je om het juiste bedrag uit te geven aan advertenties om je ROI te bereiken en je investering een maximale opbrengst te laten hebben.

Er is geen on-size-fits-all oplossing voor biedingen. Dus test verschillende soorten biedingen om uit te vinden welke het beste bij jou past.

Fout 6: Maar 1 variant van een advertentie maken.

Een andere veelgemaakte fout in Google Ads is dat er maar 1 advertentie per advertentiegroep wordt gemaakt of maar 1 advertentie met maar 1 variant. Als je de conversie van je advertentie wilt optimaliseren tegen minimale kosten, dan is het van belang om verschillende advertenties per advertentiegroep te maken.

Ook al gebruik je dezelfde kop of dezelfde omschrijving, dan nog is het belangrijk om verschillende varianten te testen om uit te vinden welke de beste conversie oplevert. Zodra je weet welke advertentie als conversiewinnaar uit de bus komt dan kun je verder gaan splittesten.

Er is veel tijd nodig voor testen en voor het finetunen van je campagne om de beste ROI te vinden. Advertenties die vanaf dag 1 perfect presteren en leads genereren als een mall, zijn een zeldzaamheid. Zet dus minimaal 2-3 advertenties per groep in.

Fout 7: Geen extensies gebruiken.

Extensies zijn de aandachtstrekkers van je advertenties. De knipperende lampen en alarmbellen. Google heeft het makkelijk gemaakt voor je op geoptimaliseerde advertenties te maken en meer kwalitatief verkeer naar je website te trekken. En daarbij zijn advertentie-extensies onmisbaar. Je kunt extra stukjes informatie aan je advertentie toevoegen om op te vallen in de massa.

Door extensies te gebruiken kun je het aantal kliks op je advertentie enorm vergroten. Je kunt sitelinkextensies toevoegen die verschillende pagina’s van je site tonen en bezoekers direct naar de juiste pagina verwijzen. Je kunt callout extensies gebruiken waarmee je USP’s kunt laten zien. Gestructureerde snippet extensies, berichtextensies, locatie-extensies en prijsextensies zijn andere soorten extensies voor Google Ads die handig zijn om te gebruiken.

Als je campagne zich richt op mobiele gebruikers dan is het vanzelfsprekend dat je de telefoon extensie of berichtextensie gebruikt. Je stelt mobiele bezoekers daarmee in staat om direct contact met je op te nemen vanaf hun apparaat.

Wat je niet moet vergeten over extensies is dat je niet zelf kunt controleren hoe de extensies bij de advertentie verschijnen. Google bepaalt welke extensie voor welke advertentie verschijnt. Je doel is om regelmatig het tabblad extensies te bekijken om te zien welke extensies beter converteren. Je kunt de extensies die niet of minder presteren dan pauzeren of vervangen door een verbeterde extensie.

Stel zoveel mogelijk extensies in als mogelijk is.

Fout 8: Regionale trends negeren

Dit is een tip om goed bij op te letten…

Er zijn grofweg 2 soorten adverteerders: de adverteerders die het maximale proberen te halen uit een kleine geografische regio, bijvoorbeeld 1 stad of dorp. Andere adverteerders gaan voor een meer agressieve strategie en bieden meteen in een heel land of zelfs internationaal.

Het is dus belangrijk om eerst te bepalen op welke regio je campagne zich richt. Als je een lokaal bedrijf hebt, bijvoorbeeld een restaurant, dan wil je waarschijnlijk de advertentie alleen richten op je eigen regio of een nieuwe regio waar je wilt uitbreiden.

Voor niet-lokale bedrijven is het verstandiger om de campagne te richten op een groter gebied, bijvoorbeeld heel Nederland.

Het voordeel van deze aanpak is dat zodra er data bekend is je kunt kijken naar de prestaties van een advertentie per stad. Als je bijvoorbeeld merkt dat de kosten per conversie van de ene stad lager is dan die van een andere stad, dan zou je het budget van de ene stad kunnen verlagen en die van de andere verhogen.

Of je merkt dat een de meeste verkopen of leads uit een bepaald gebied komen of van bepaalde plaatsen. Dan zou je de biedingen en campagnes meer op die gebieden kunnen focussen.

En wat je per regio doet, zou je ook per soort apparaat kunnen doen. Conversiekosten op mobiel te hoog en tablets maken wel budget op, maar leiden niet tot conversies? Schakel ze uit!

Fout 9: Geen experimenten inzetten

De experimentenfunctie van Google is een verborgen juweeltje en een schande dat niet meer adverteerders die gebruiken. 

In de basis geeft het je de mogelijkheid om A/B tests uit te voeren. Je kunt verschillende landingspages testen, advertentievarianten, zoekwoordvariaties of wat je maar wilt testen.

Je kunt ook besluiten om een specifieke hoeveelheid verkeer naar de experimenten te leiden om het risico te verkleinen.

CONCLUSIE

Zoals je hebt kunnen lezen vergt een goede Google Ads campagne tijd, geduld en veel testen. 

Door extra tijd in het opzetten van een campagne te steken en veelgemaakte fouten te voorkomen met Google Ads kun je zomaar meer leads genereren dan je voorheen deed. 

Google Ads campagne? Burnio online marketing

Zelf geen tijd voor het opzetten van een goede Google Ads campagne? Of ook effectief adverteren op LinkedIn, Instagram en Facebook?

Burnio marketing & communicatie voert al voor vele opdrachtgevers effectieve online marketing campagnes uit, inclusief maandelijkse online rapportages.

Ook profiteren van de kennis van dit online marketingbureau uit Veenendaal?

Neem dan contact op met Burnio marketing & communicatiebureau in Veenendaal via info@burnio.nl of (0318) 74 34 26

Deel dit bericht:

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Ontwerp en drukwerk door Burnio marketing & communicatiebureau
A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

A5 en A6 notitieblokjes voor Van Driesten

Als zzp-er of mkb-er ben je het liefste bezig met je vak. Dat geldt ook voor ons. Voor Van Driesten installatietechniek uit Veenendaal mochten we o.a. nieuwe A5 en A6 notitieblokken ontwerpen en drukken.

Want wie schrijft… Die blijft! (…aan het werk.)

Communicatieprofessionals voor meer dan notitieboekjes

Al bijna 5 jaar werken we intensief samen met diverse partners. Zo hebben we de kracht en expertise van een groot bureau, met de snelheid van een zelfstandige professional. Als diverse opdrachtgevers voor kleinere, maar juist ook grotere en complexe (WordPress) websites hebben hier de afgelopen jaren van geprofiteerd.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Burnio: Marketing, communicatie en reclamebureau uit Veenendaal

We zijn bekend geworden met online communicatie, maar voor alles waar een logo op moet, bent u bij Burnio aan het juiste adres. Van visitekaartjes tot huis-aan-huis mailings en van autobelettering tot social media strategie.

Deel dit bericht:

Maak werk van je merk. Vakantie leesvoer!

Maak werk van je merk. Vakantie leesvoer!

Maak werk van je merk. Archetypes en the golden circle.

Branding en positionering. Vakantie leesvoer!
Archetypen, golden circle, marketing en communicatie

Archetypes, MBTI model, The Golden Circle…

Sorry, maar we zijn daar nou eenmaal heel goed in als marketing en communicatiespecialisten: werken met modellen. De werkelijkheid vangen in vereenvoudigde modellen. En dat is geen rocketscience, maar bittere noodzaak om uiteindelijk in ‘gewone mensentaal’ uit te kunnen leggen waar we nu mee bezig zijn.

We helpen vanuit ons vakgebied -marketing en communicatie- om jouw bedrijf te laten groeien met de juiste strategie, boodschap en vormgeving.

Hoe wordt jouw merk net zo herkenbaar als, laten we zeggen, McDonalds?

Een uitgebreide blog om al dobberend in het water deze vakantie over na te denken… Om na de vakantie met nieuwe inspiratie en energie, samen met BURNIO marketing & communicatie invulling aan te geven! Fijne vakantie!

Golden Circle Sinek marketing en communicatie drijfveren

Het begint met het WAAROM!

Wat zijn jouw drijfveren? Wat is de kracht die jou vooruit helpt? Wat is de passie die je hebt?

Werken en communiceren begint vanuit een naam, een merk. En je merk moet een sterk merk zijn:

  1. Het weerspiegelt je unieke drijfveren.
  2. Het geeft draagvlak en motivatie bij jezelf en je medewerkers.
  3. Het geeft meerwaarde aan je klanten en opdrachtgevers.
  4. Het helpt je om gericht te blijven wat belangrijk is voor jouw organisatie.

En dat kan alleen als je merk betekenisvol is. Op een gegeven moment gaat het werken als een selffulfilling prophecyWerken aan je merk leidt tot succes en dat geeft energie om weer opnieuw in je merk te investeren.

“People don’t buy what you do; they buy why you do it.”

– Simon Sinek

BEKIJK VIDEO GOLDEN CIRCLE

Dit heb je vast al weleens vaker gehoord. Simon Sinek heeft de Golden Circle geïntroduceerd. Een model om na te denken over de kern van je merk. Volgens Sinek wordt een sterk merk gebouwd door:

  1. Start met de waarom-vraag: Waarom doe je wat je doet? Wat geeft je recht van bestaan en is je unieke meerwaarde?
  2. Van daaruit bepaal je hoe je dat waarmaakt.
  3. En tot slot kom je dan bij de wat vraag. Hier bepaal je concrete producten, diensten, communicatie en campagnes die je ontwikkelt.

Door de waarom te bepalen kom je telkens terug bij een consistente merkbeleving en zorg je voor een emotionele relatie en binding van je klant met jouw merk.

Het model van Sinek is een zeer eenvoudig model en maakt branding begrijpelijk. Het model is echter te beperkt om er zomaar zelf mee aan de slag te gaan. Er is een flink verschil tussen begrijpen wat de kern van je merk is en dit inzichtelijk maken. Er is meer nodig om jouw drijfveren en toekomstplannen concreet te maken.

 

Brand Key model

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

MBTI MODEL Myers Briggs Type indicator

Hoe maak je de zachte waarden van je organisatie dan wel inzichtelijk?

Hoe kom je tot de kern, de ziel van jouw organisatie? Hoe kun je klanten en medewerkers boeien en binden? Een model wat daar meer inzicht in kan geven is het Brand Key model.

Maar ook het gebruik van archetypen van psychiater Carl Gustav Jung is een praktisch model, het liefst aangevuld met het MBTI model (Myers-Briggs Type Indicator).

Brand key model

Het Brand Key model kan gebruikt worden bij het positioneren van een merk. Het model gaat in 8 stappen naar een onderscheidende en passende positionering van een merk.

Het voordeel van de Brand Key is dat het alle stappen om te komen tot een duidelijke positionering maakt. Een nadeel is dat het sterk van buiten naar binnen denkt. De waarden en persoonlijkheid komen dan pas laat in het proces in beeld.

MBTI model

Het MBTI model is een overzichtelijke indeling van de soorten bezoekers van je bedrijf of je website. Het is een model wat helpt bij het helder zicht krijgen op de verschillende personen in je doelgroep. Een onderwerp wat wel verband houdt met het onderwerp van dit bericht, maar hier zullen we later een uitgebreider bericht over schrijven.

 

 

Archtypen van Jung met automerken door Burnio marketing en communicatie

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

De kracht van archetypen

Iedereen heeft meer of minder bewust dezelfde soorten drijfveren. Jung spreekt over een ‘collectief onbewuste’. De rode draad in Jungs’ werk is dat jouw en mijn gedrag gestuurd wordt door deze onbewuste drijfveren. We hebben allemaal dezelfde drijfveren, maar ze verschillen per persoon in intensiviteit. 

Archtypen zijn unieke identiteiten die de basis vormen voor het gedrag van ons allemaal. Het is een uiting van je identiteit. De uitdaging is nu om de identiteit van je merk vast te stellen. Op basis van welk archetype kun je klanten en medewerkers verbinden met je merk?

Door de archetypen te kennen en te verbinden met je merk krijg je inzicht in de drijfveren binnen jouw bedrijf. Archetypen bevatten eigenschappen die praktisch toepasbaar zijn. 

HIERONDER VOLGT EEN OVERZICHT PER ARCHETYPE MET KENMERKEN, KRACHT EN VALKUIL

Rebel

Kenmerken:
Vaste routines uitdagen, disruptie, vrijheid

Kracht:
Regels en taboes doorbreken

Valkuil:
Destructief gedrag

Nar

Kenmerken:
Humor, plezier maken, opwinding, relativeren

Kracht:
Plezier hebben

Valkuil:
Gebrek aan verantwoordelijkheid

Minaar

Kenmerken:
Sensualiteit, verleiding, schoonheid, extase

Kracht:
Liefhebben

Valkuil:
Verslaafd zijn

Verzorger

Kenmerken:
Generositeit, harmonie, aandacht, (op)voeden

Kracht:
Zorgen

Valkuil:
Betuttelen

Loyalist

Kenmerken:
Vriendelijke, toegankelijk, ondersteunend, nuchter

Kracht:
Bereikbaar maken

Valkuil:
Vlakheid

Optimist

Kenmerken:
Vertrouwen, puur, optimisme, oprecht

Kracht:
Geloof hebben en houden

Valkuil:
Naïviteit

Heerser

Kenmerken:
Orde, prestige, hiërarchie, structuur

Kracht:
Richting geven

Valkuil:
Autoritair

Wijze

Kenmerken:
Wijsheid, vakmanschap, kennis en begrip

Kracht:
Wijsheid

Valkuil:
Dogmatisme

Magiër

Kenmerken:
Illusie, intelligentie, magie

Kracht:
Verandering tot stand brengen

Valkuil:
Manipulatief gedrag

Strijder

Kenmerken:
Doel-/resultaatgericht, discipline, moed

Kracht:
Ambitie

Valkuil:
Tunnelvisie

Schepper

Kenmerken:
Visionair, verbeelding, creativiteit, intuïtie

Kracht:
Scheppend vermogen

Valkuil:
Onvoldoende voeling met de realiteit

Ontdekker

Kenmerken:
Avontuur, autonomie, mogelijkheden

Kracht:
Nieuwsgierigheid

Valkuil:
Aanhoudende onrust

Archetypen zijn:

Zuivere identiteiten
Elk archetype kent een uniek set van drijfveren die ons stuurt in wat we doen.

Bevatten universele denkbeelden
Archetypen sluiten naadloos aan bij onze drijfveren en gaan dwars door culturen heen.

Tijdloos
Ze bieden je een kader om op de juiste wijze door de tijd heen te blijven vernieuwen.

Inspirerend
Achter elke archetype gaat een wereld van mogelijkheden schuil. Het geeft je de kans om vanuit een algemeen archetype toch een eigen, passende en onderscheidende merkidentiteit te bepalen.

Herkenbaar
We herkennen de archetypen onmiddellijk, omdat ze aansluiten bij onze diepe drijfveren.

Aanzetten tot actie
Als je de archetypen herkent en begrijpt, zetten ze direct aan tot gedrag, omdat we emotioneel geraakt worden door een patroon dat wij als betekenisvol ervaren.

Hoe bepaal je een archetype?

Je hebt waarschijnlijk al een gevoel bij 1 of meer archetypen. Dat is meestal een archetype die goed voelt en precies weergeeft waar je met jouw merk voor staat. Dan is er een gevaar dat je stappen over gaat slaan, die toch wel belangrijk zijn. Doorloop heel bewust de juiste stappen om je echte ideaal te ontdekken. Pas dan kan je merk als jouw kompas gaan dienen.

Historie
Duik in de geschiedenis van je merk. Hoe is het ontstaan en waarom? Wat zijn de kernwaarden? En wat maakt je uniek ten opzichte van de concurrentie? Zoek niet alleen naar verstandelijke, maar ook emotionele antwoorden, zodat je een mooi verhaal hebt als je een boek wil schrijven of een video wil maken over je merk.

Check
Ga bij jezelf en je omgeving na of het archetype waar je op uit bent gekomen ook echt klopt bij waar je merk voor staat. Slaat het de brug tussen je merk en de klant? Is het echt en oprecht? Kun je hiermee de concurrentie aangaan met meerdere aanbieders?

“Een conflict is de juiste basis voor de groei van een merk. Elke markt heeft een conflict of een ongewenste situatie die om een oplossing vraagt. Jouw merk is in staat om dit conflict op te lossen en is dan de held in die markt.”

Concurrentie
Onderzoek goed je concurrentie. Welke archetype gebruiken zij en wat is de kracht in de markt? Welke fundamentele behoeften van je doelgroep kun je oplossen en welke niet? Sluit jouw archetype hierop aan?

Bewaken en onderhouden
Als je plek als archetype is bepaald van je merk, is het heel belangrijk om dit te bewaken en je identiteit regelmatig te onderhouden. Door te werken vanuit je merk als kompas komen alle campagnes, communicatie, marketing en sales voort vanuit jouw archetype.

En nu kun je de stap nemen naar de waarom, hoe en wat van je merk!

En daarbij kun je bij het ontwerp van de middelen dankbaar gebruik maken van het MBTI model. Maar daarover een volgende keer meer. Een fijne vakantie!  

Burnio marketing en communicatie

BURNIO:

marketing en communicatie

Burnio is een fullservice bureau voor marketing en communicatie uit Veenendaal. Van WordPress websites tot effectieve Google Ads (AdWords) campagnes. Maar alles staat of valt met de juiste strategie. Van het MBTI model tot de Golden Circle van Sinek en Archetypes.

Ook benieuwd naar onze mogelijkheden? Bel 0318-743426!

Deel dit bericht:

Pin It on Pinterest