Burnio online marketing – Veenendaal
Veelgestelde vragen online marketing – FAQ
Meer informatie, hulp bij social media of online marketing? Neem contact op met onze online marketing specialisten via: [email protected].
Online marketing A-B-C
Analytics – Waarom analytics gebruiken voor je site?
Klinkt als: [ANNA – LIH – TIKS]
Vaak wordt Google Analytics gebruikt om inzicht te krijgen in je website.
Met Analytics kun je zien hoe bezoekers je website gevonden hebben en wat hun gedrag op de website is geweest.
Welke pagina’s hebben ze bezocht en welke interactie is er geweest?
Branding – Wat is branding?
Klinkt als: [BREN-DING]
Wat is jouw online uitstraling? Is je merk herkenbaar qua kleuren, lettertypen, beeldtaal en vormgeving? En wat is de toon van je teksten?
Branding is de identiteit van jouw organisatie, zowel online als offline.
Cache – Wat is caching?
Klinkt als: [kèsj]
Cache is een techniek, waarbij een bezoeker niet telkens alle onderdelen van je website opnieuw hoeft in te laden.
De server levert een kopie uit het geheugen van de server of de browser, waardoor je website een stuk sneller is voor je bezoekers.
Duplicate content – Wat is duplicate content?
Klinkt als: [duu-plie-keet kon-tent]
Duplicate content staat voor dubbele content.
Als dezelfde tekst ook op andere plekken binnen je eigen website of op een andere website voorkomt, is de kans heel klein dat je met die dubbele content hoog gaat scoren in de zoekresultaten.
Unieke, eigen content werkt altijd beter!
E-mail marketing – Is e-mail marketing nog zinvol?
Klinkt als: [i-meel mar-ku-tien]
Het verzenden van e-mails naar je (toekomstige) klanten is een manier om direct aandacht te vragen voor jouw producten, diensten of mededeling.
Let wel op dat je dit op een verantwoorde manier doet die past binnen de AVG regels.
Uit ervaring kunnen we vertellen dat de juiste e-mailmarketing kan zorgen voor meer betrokkenheid van toekomstige en bestaande opdrachtgevers. Je brengt actief informatie onder de aandacht.
Funnel – Wat is een marketing funnel?
Klinkt als: [fun-nel]
Funnel is een veelgebruikte term in de online marketing.
Je probeert zoveel mogelijk mensen met jouw boodschap te bereiken. Je trekt aandacht die je probeert om te zetten in interesse.
Uiteindelijk probeer je zoveel mogelijk mensen met interesse te overtuigen om tot aankoop over te gaan. Het is de reis van jouw klant/opdrachtgever.
De funnel is dus te vergelijken met een trechter: een grote opening aan de bovenkant en een kleinere opening aan de onderkant.
Google Analytics 4 – Een nieuwe versie van Google statistieken?
Klinkt als: [koe-kel an-aa-lit-iks vier]
Google Analytics 4 is de opvolger / vervanger van Google Universal Analytics. Het is een nieuwe manier van het vastleggen van gebeurtenissen op jouw website.
Je krijgt inzicht in de betrokkenheid van je bezoekers en welke acties ze op je site ondernomen hebben.
Ben jij nog niet overgestapt op GA4 of ben je op zoek naar een partner die je helpt bij het beter gevonden worden en het verbeteren van je website? Neem dan contact op met onze online marketing specialisten via [email protected].
Hosting – Wat is website hosting?
Klinkt als: [hoos-tien]
Als je website klaar is, moet je die ergens ter wereld op een computer (hostingserver) publiceren, zodat iedereen de site kan bezoeken.
Hoe sneller de site is, des te beter ben je vindbaar.
De bestanden die nodig zijn voor jouw website staan dus ergens fysiek op een computer.
Infinite scrolling – Oneindig scrollen voor afbeeldingen?
Klinkt als: [in-fin-it skrol-lin]
Infinite scrolling is een techniek op websites die helpen om inhoud pas in te laden als de bezoeker daar naar op zoek is.
Bijvoorbeeld bij pagina’s met veel artikelen of foto’s. Bij het eerste bezoek worden 10 foto’s ingeladen. J
e krijgt meer foto’s te zien als je verder naar beneden scrollt. Dat heet oneindig scrollen.
Javascript – Wat is de JavaScript code voor een site?
Klinkt als: [jaa-vaa skript]
Als je een website bezoekt zie je een mooi vormgegeven pagina met teksten, beelden en functionaliteiten zoals fotosliders en contactformulieren.
JavaScript is een taal voor ontwikkelaars van websites. Met o.a. JavaScript worden website gebouwd.
Keywords – Wat zijn keywords voor SEO en SEA?
Klinkt als: [kie-weurts]
Keywords heb je vast wel eens gehoord in de context van een keywordanalyse of keywordonderzoek.
Keywords zijn belangrijke trefwoorden of zoekwoorden waar je graag op gevonden wil worden online. W
e kijken dan ook altijd naar keyword trends en de keywords van je concurrenten.
Landingpages – Wat zijn landingpages of actiepagina’s?
Klinkt als: [len-ding pee-djus]
Bij specifieke campagnes is het gebruikelijk om bezoekers te trekken naar een pagina die specifiek over het gecommuniceerde onderwerp gaat.
De pagina is volledig gericht op het bevorderen van conversie.
Bezoekers ‘landen’ dan direct op de juiste informatie in jouw site. Vandaar de term landingspages.
Meta description – Wat is een meta omschrijving voor je site?
Klinkt als: [mee-ta dis-krip-sjon]
Een meta omschrijving is een korte samenvatting. Het vertelt waar een bepaalde pagina over gaat aan je bezoekers en zoekrobots.
De meta omschrijving is de tekst die je te zien krijgt net onder de titel en url in de de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google en Bing.
Narrowcasting – Wat is narrowcasting?
Klinkt als: [ner-ro kas-ting]
Narrowcasting noemen we ook wel digitale signing. Je kent ze wel: reclameschermen in winkels, als je binnenkomt bij bedrijven of de prijslijst bij een cafetaria.
Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. Dus vertel jouw boodschap op de plek waar al veel mensen (langs) komen. Van snelweg tot kassa!
Outsourcing – Social media beheer uitbesteden?
Klinkt als: [oud-soor-sieng]
Outsourcing? Uitbesteden in het Nederlands!
We krijgen regelmatig de vraag om men online marketing en social media beheer uit kan besteden aan ons.
Dat kan alleen in een goede samenwerking. Alleen gaan we misschien wel sneller, maar samen komen we verder. We delen graag onze kennis!
Paid media – Wat is paid, owned of earned media?
Klinkt als: [peet mee-die-a]
Naast organisch je bereik vergroten, kun je jouw boodschap ook tegen betaling een groter bereik geven in de juiste doelgroep!
We bedenken, ontwerpen en beheren diverse betaalde campagnes voor opdrachgevers: Google Ads,
Facebook Ads, Instagram Ads en LinkedIn promoties.
Als je zorgt voor kwalitatief goede content, dan is de kans dat je meer backlinks verdient groter!
Q&A (FAQ) – Wat zijn FAQ? Veelgestelde vragen?
Klinkt als: [kju-en-ee (ef-ee-kju)]
Bijna alle zoekopdrachten beginnen met een vraag. En Google helpt zoekers met het vinden van het juiste antwoord.
En dan willen we natuurlijk graag dat zoekers bezoekers worden van jouw site.
Dus geef antwoorden op veelgestelde vragen (frequently asked questions = FAQ).
Deze lijst met een online marketing A-B-C is een voorbeeld van veelgestelde vragen en antwoorden (FAQ).
Responsive design – Wat is responsief ontwerp?
Klinkt als: [rie-spons-if die-zijn]
Een website ziet er op verschillende schermformaten anders uit.
En het moment en apparaat van je bezoekers bepaalt hoe de functionaliteit van je site het beste werkt op dat moment.
Het aanpassen van afbeeldingen, teksten en design per apparaat noemen we responsive.
SEO en SEA – Wat is search engine optimisation / advertising?
Klinkt als: [see-oo – see-aa]
SEO is search engine optimisation en SEA is search engine advertising.
We werken samen aan het optimaliseren van jouw site voor een betere vindbaarheid met de juiste content, techniek, ontwerp en strategie.
Daarnaast kunnen we een hogere positie ‘kopen’ met SEA.
Tone of voice – Wat is de toon van je boodschap?
Klinkt als: [toon of vojs]
De tone of voice (toon van de stem) is de stijl van je communicatie.
Hoe spreek je jouw doelgroep aan? Gebruik je u of jij?
Ben je formeel of losjes in je communicatie?
Sluit aan bij de verwachting van jouw doelgroep.
En blijf altijd beleefd.
Minder is meer. Dus communiceer kort, duidelijk en krachtig!
User experience – Wat is UX?
Klinkt als: [joe-ser eks-peer-i-ens]
User Experience (UX) is een strategische manier om je website of app te ontwerpen.
Het is belangrijk hoe de ervaring van de gebruiker is bij een bezoek aan je website.
Daarbij is het van belang dat de beleving positief is en dat de bezoeker snel de juiste taken uit kan voeren.
Videocontent – Wat betekent de term content?
Klinkt als: [vie-deo kon-tent]
Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden. En een goede video trekt de aandacht in de eerst seconden.
Je (toekomstige) klanten zijn net mensen. Ze hebben niet zoveel tijd voor en zin in het lezen van lange teksten.
Video’s met uitleg, instructie of een aanbiedingen kunnen dan uitkomst bieden!
WordPress – Wat is een WordPress CMS?
Klinkt als: [weurt-pres]
Wie wil nu niet zijn eigen website kunnen beheren?
Teksten en afbeeldingen wijzigen en nieuwe berichten of producten toevoegen?
WordPress is het meest gebruikte, open-source content management systeem ter wereld.
We bouwen website met WordPress voor eenvoudig beheer en goede SEO.
XML Sitemap – Wat is een sitemap bestand?
Klinkt als: [iks-em-el sijt-mep]
Een XML sitemap bestand is onmisbaar voor jouw website.
Hiermee vertel je aan zoekrobots welke pagina’s en soorten content er op je website te vinden zijn.
Hierdoor kan een zoekmachine jouw site sneller en completer crawlen.
En daarmee zul je merken dat je site beter vindbaar wordt in Google en Bing.
Yoast SEO – Wat is de Yoast SEO plugin voor WordPress?
Klinkt als: [joost see-oo]
De bekendste en meest gebruikte plugin in WordPress voor het verbeteren van de vindbaarheid van jouw site is: Yoast SEO.
Yoast SEO is er in een gratis en premium (betaalde) variant. Je kunt per soort content bijvoorbeeld de title-tag en meta-description invullen.
Zero Click Searches – Wat zijn zero click searches?
Klinkt als: [zeer-oo klik zeur-tsjes]
Zero click searches zijn zoekopdrachten waarbij het antwoord door Google zelf wordt gegeven.
De zoeker klikt niet door naar een site. Vaak zijn het wie, wat, waar, wanener en hoe vragen.
En ook berekeningen, woordenboek zoekopdrachten, en vertaalopdrachten worden volledig binnen Google opgelost.
Deze FAQ – veelgestelde vragen sectie in de website is voorzien van de juiste codering om ook direct in de zoekresultaten antwoorden te geven.