Social media statistieken: 4 tips

7 februari 2023

Burnio Blog 4 redenen voor inzicht in social media statistieken

Social media succes?

Hoe vaak kijk jij naar de statistieken van je social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, YouTube, Google Mijn Bedrijf, LinkedIn en Twitter?

En waarom zou je eigenlijk naar je statistieken kijken? Wij geven je 4 redenen om dat regelmatig te doen. En we bieden je ook de mogelijkheid om regelmatig een PDF update te ontvangen in je mailbox per kanaal. Nieuwsgierig? Neem contact op via [email protected] voor een vrijblijvende afspraak.

Vier redenen om regelmatig naar je social media statistieken te kijken (en om ervan te leren)

Er zijn heel veel redenen om regelmatig te leren van wat wel of niet goed ging op social media. En dat niet alleen bij jezelf, maar ook bij je concurrentie. Ook daar kun je van leren. We geven je 4 korte tips waarom je regelmatig je statistieken zou moeten bekijken. Er is nog veel meer te zeggen over social media, maar dat vertellen we je graag in een persoonlijk gesprek.

  1. Het helpt je om jouw doelgroep beter te begrijpen. Door op de juiste momenten te posten op social media, bereik je meer. En meer bereik is vaak ook meer interactie / betrokkenheid. Plaats berichten net voor de momenten waarop het grootste deel van jouw doelgroep actief is online.
  2. Leer van de successen en fouten van je concurrenten. Door te kijken welke berichten goed of juist minder goed presteerden, kun je ontdekken welke soort content voor jouw doelgroep het beste werkt en welke niet. Daarmee kun je veel gerichter de juiste content maken en publiceren.
  3. Maak de beste content voor betrokkenheid en interactie. Welke vragen of antwoorden werken voor jouw doelgroep het beste? Waarmee kun jij ze van dienst zijn en ze een stap verder helpen? Door regelmatig te posten en meer van jezelf te laten zien bouw je een band op met je fans.
  4. Kies de juiste kanalen. Door goed naar je resultaten te kijken kun je ook ontdekken welke kanalen het beste werken voor jouw organisatie. Het kan ook helpen om per kanaal te variëren in soorten content.

Kan ik mijn social media uitbesteden?

Die vraag krijgen we regelmatig. En het korte antwoord is ‘nee, moet je niet willen’!

100% uitbesteden is geen goed idee. In een hechte samenwerking (relatie) de strategie, vormgeving en uitvoering aan onze specialisten uitbesteden kan wel heel goed. Minstens 1 betrokken persoon in jouw organisatie is nodig om ons van de juiste input te voorzien. Die persoon kan ook losse berichten tussendoor plaatsen over bijzondere momenten. Het meeste succes hebben we met social media voor onze opdrachtgevers waar we zo’n intensieve samenwerking mee hebben.

Eens per maand of per kwartaal blikken we terug en maken plannen voor de komende periode. Zo bouwen we samen aan social media voor jouw organisatie. En met onze inzet profiteer je van nog meer inzicht in de resultaten. We brengen niet alleen onze jarenlange praktijkervaring mee, maar ook een digitale gereedschapskist vol handige tools die hun waarde in de praktijk al langere tijd hebben aangetoond. En dan bedoelen we vooral betaalbare en efficiënte tools om het beheer van jouw social media van een last tot een lust te maken.

Nieuwsgierig naar onze ervaring en tools? Plan een vrijblijvende kennismaking in via [email protected].

 

Inhaakkalender aanvragen

Vul onderstaand formulier in om een PDF of papieren versie van de gratis inhaakkalender aan te vragen. 

Wil je hulp bij succes op social media? Plan dan een afspraak in met 1 van onze specialisten.

Offerte aanvragen

Vul onderstaand formulier in en geef in het tekstvak aan om welk product het gaat, inclusief de gewenste aantallen en datum van levering in Nederland.
Het is op verzoek zeker mogelijk om het ontwerp door ons uit te laten voeren.