Kunnen we social media aan jullie uitbesteden?
Die vraag krijgen we regelmatig. En het antwoord is: nee, niet volledig. Social media marketing is pas effectief als het vooral echt en authentiek is. Het moet uniek zijn voor jouw organisatie en naast feiten, diensten en producten vooral ook aandacht besteden aan de menselijke kant van jouw organisatie.
DOWNLOAD DE GRATIS SOCIAL MEDIA TAKEN CHECKLIST HIER >
Social media specialisme
Iedereen kan tegenwoordig iets op social media plaatsen, maar wat werkt wel en wat niet? En op welke momenten kun je het beste posten? Welke kanalen zet je in? Gebruik je alleen een fotopost of zet je ook een Reel, Storie of YouTube shorts video in om je bericht de wereld in te slingeren? Social media marketing is een vak. En het vergt veel praktijkervaring, meten, testen, verbeteren en bijblijven met de nieuwste ontwikkelingen. Omdat het ons dagelijkse werk is, profiteren onze opdrachtgevers van de kennis die we hebben opgebouwd en nog steeds opbouwen. Vooral ervaring uit de praktijk, aangevuld met nationale en internationale onderzoeken en voorbeelden.
Social media doen we samen
We zijn een groot voorstander van een hybride constructie: we zetten onze ervaring, vormgevers en advertising kennis in, in een nauwe samenwerking met een interne marketing medewerker. Jullie zitten zelf dagelijks met de neus bovenop de feiten en activiteiten in jullie organisatie. Door dit planmatig in een contentplanning te zetten, aangevuld met incidentele berichten, maken we samen een succes van jouw social media marketing. Met onze tools en dashboards krijg je meer inzicht dan ooit. We spreken maandelijks of per kwartaal af om terug te blikken. Om te leren van de successen en de minder succesvolle berichten. En we kijken vooruit naar wat er te doen is de komende periode.
Er zijn ook opdrachtgevers die zelf via bijvoorbeeld Canva met de door ons ontwikkelde sjablonen zelf de berichten vormgeven en plaatsen. Dat geeft je altijd een herkenbare uitstraling. Daarnaast zijn wij op de achtergrond als vraagbaak beschikbaar en bespreken we eens per kwartaal de resultaten. We dragen dan een stuk kennis over, waarbij de uitvoering door de klant zelf wordt gedaan.
Ik heb er geen tijd voor
Dat horen we ook vaak. De meest succesvolle samenwerkingen zijn toch echt de samenwerkingen waar er regelmatig content uit het werkveld wordt aangeleverd. We kunnen niet elke dag met een camera achter je aan lopen. 😉
Van huidige opdrachtgevers krijgen we regelmatig losse foto’s met een korte beschrijving via mail of WhatsApp. We maken daar een mooie afbeelding in de huisstijl van (of een video) en schrijven er een goede tekst bij. Na akkoord plaatsen we het dan op de gewenste kanalen.
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op via [email protected].
We helpen je op weg naar succes op social media
We hebben een social media taken checklist ontwikkeld. Hierin staat welke taken je per dag, week, maand of kwartaal zou kunnen of moeten uitvoeren. Je mag die social media taken checklist van ons gratis downloaden als PDF en delen met anderen.
Dagelijkse taken
-
- Contentplanning bijwerken / uitvoeren
- Reageren op reacties en vragen
- Monitoren waar je genoemd bent – en reageren waar nodig
- Relevante zoekwoorden monitoren – zoekwoorden die voor jouw organisatie belangrijk zijn om op gevonden te worden
- Berichten van je concurrenten bekijken en kijken of je dat anders of beter kunt
- Nieuws uit jouw branche doornemen om inspiratie op te doen
- Trending hashtags bekijken en waar zinvol gebruiken in je posts
Wekelijkse taken
-
- Afstemmen op de doelen van andere afdelingen en komende activiteiten.
Inventariseer binnen je organisatie wat de plannen zijn voor de komende tijd. - Beoordelen welke soort berichten van je concurrent het goed hebben gedaan.
En kijk hoe je dat ook (beter) kunt. Of wat je daarvan kunt leren voor toekomstige posts. - De resultaten van je lopende, (betaalde) campagnes beoordelen.
- Afstemmen op de doelen van andere afdelingen en komende activiteiten.
Maandelijkse taken
-
- Statistieken verzamelen en een rapport maken.
Of Burnio inschakelen voor overzichtelijke PDF rapporten en online marketing dashboards die je echt inzicht geven. - Maandelijkse planning voor content bijwerken.
- Welk soort berichten waren succesvol en waarom was dat zo? Herhaling inplannen of aanpassen.
- Analyseer de strategie / publicaties van je concurrent.
- Bepaal de soorten content voor de komende maand. Zorg voor een goede mix van foto’s, video’s, quotes, projecten, referenties, downloads, whitepapers, etc…
- Onderzoek welk nieuws en welke events / activiteiten de komende maand belangrijk zijn om iets over te posten. Denk genoeg vooruit!
- Statistieken verzamelen en een rapport maken.
Taken per kwartaal
-
- Maak een kwartaalrapportage.
- Beoordeel of de uitstraling van je merk overal nog goed is. (branding)
- Beoordeel je doelgroep die je hebt bereikt. Wie, wanneer actief en welke verschuiving zie je? En wat kun je daaraan verbeteren de komende tijd?
- Bepaal je doelen voor het komende kwartaal.
Burnio social media marketing specialisten
We hebben nog veel meer kennis en inzichten om te delen. Schakel onze specialisten in voor social media marketing succes! Mail naar [email protected].