Steeds vaker wordt de vraag gesteld door lokale winkeliers hoe ze effectief gebruik kunnen maken van Facebook. Een profiel aanmaken lijkt eenvoudig, maar effectief inzetten is na verloop van tijd toch lastiger dan vooraf gedacht.
Er zijn 10 tips om effectief met je Facebook bedrijfspagina om te gaan:
- Vul je bedrijfsgegevens correct in.
Zorg voor de juiste naam, adresgegevens, mail, telefoonnummer, openingstijden en link naar de website. - Betrek je doelgroep.
Deel berichten, stel vragen en organiseer kleine wedstrijdjes. Like en win acties mogen, maar like, deel en win acties mogen niet. Het delen van berichten mag geen voorwaarde zijn om een prijs te winnen. En bovendien: als mensen je bericht liken, krijgen de vrienden van de liker het ook in hun tijdlijn te zien. - Gebruik aantrekkelijke beelden.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Beelden met emotie of fun worden sneller gedeeld en daar wordt ook meer op gereageerd. - Betaald promoten van berichten.
Met een klein budget is het mogelijk om je berichten extra bereik te geven in de doelgroep. Je ziet het aantal fans groeien en je naamsbekendheid wordt groter. - Maak aanbiedingen aantrekkelijk.
Dit geldt ook voor niet-Facebook aanbiedingen. Er moet een reden zijn voor de klant om bij je te komen kopen. - Deel je bedrijfspagina.
Vertel op andere plaatsen ook dat je een bedrijfspagina hebt. Doe dit in je e-mail handtekening, op folders, visitekaartjes, andere sociale media en natuurlijk ook op je website. En dan niet alleen het Facebook logo erop zetten, zoals zoveel bedrijven doen, maar maak het je klant gemakkelijk: zet het adres er ook bij. - Maak je inzet meetbaar.
Met Google URL builder kun je de linkjes in je berichten meetbaar maken. - Plan je berichten in.
Je hoeft niet altijd op het moment dat het toch al druk is, tijd vrij te maken om een bericht op Facebook te delen. Je kunt berichten ook vooraf maken en inplannen voor publicatie op een later tijdstip. - Bekijk de Facebook statistieken.
Facebook biedt uitgebreide inzichten over het bereik van je berichten en de samenstelling van je doelgroep op Facebook. Kijk hier regelmatig naar om te kijken wat heeft gewerkt en wat niet. - Maak specifieke aanbiedingen.
Je kunt speciale acties voor je Facebook fans uitzetten in de tijdlijn. Met de verkregen coupon komen ze naar je toe om te profiteren van het aanbod.
Burnio Communicatie zit regelmatig een-op-een met ondernemers aan de tafel om samen meer rendement te halen uit de Facebook bedrijfspagina en andere sociale media kanalen.
Ook meer uit je Facebook pagina halen?
Vul het contactformulier in of bel (0318) 74 34 26 en wel helpen u Facebook effectief in te zetten.