Het is tegenwoordig geen enkel probleem om je online marketing budget uit te geven, maar heb je al eens gedacht aan LinkedIn? Adverteren op LinkedIn is een prima keuze voor veel bedrijven. In dit artikel vertel ik je waarom je een betaalde campagne op LinkedIn zou moeten overwegen. Een goede LinkedIn promotie kan je helpen om meer mensen binnen jouw doelgroep te bereiken.
Waarom wordt LinkedIn vaak vergeten?
Heb jij al eens een campagne op LinkedIn uitgevoerd? LinkedIn’s zelfservice advertentieplatform wordt tot op de dag van vandaag door veel marketing professionals en mediaplanners vergeten. Dat kan zijn vanwege een aantal misverstanden:
- LinkedIn is geen typisch sociaal netwerk, maar het is ook geen echt content platform.
- LinkedIn richt zich alleen op zakelijke connecties, dus werkt alleen voor B2B.
- LinkedIn heeft een veel kleiner publiek dan Twitter of Facebook.
Een update plaatsen en daarna sponsoren is heel eenvoudig…
De meerwaarde van LinkedIn promotie
LinkedIn geeft je juist een enorme kans om heel gericht je product of dienst te promoten. Je kunt je richten op een grote doelgroep voor een betere naamsbekendheid, maar ook heel gericht op een kleine doelgroep focussen helpt om de conversie te verhogen. Dat kan omdat:
- LinkedIn behoorlijk veel targetting opties biedt, inclusief de mogelijkheid om te focussen op functie, rol in de organisatie, vaardigheden en interesses.
- LinkedIn profielen meer gedetailleerde en actuele informatie bevatten dan wat mensen vertellen op andere sociale netwerken.
Ik kan nog veel meer vertellen over de uitgebreide mogelijkheden, maar dan wordt dit artikel weer te lang. Heb je interesse? Bel Marco van Blijderveen (online specialist) dan op 0318 – 74 34 26.
Voorbeeld van een recent gestarte campagne. Met een relatief klein budget kun je veel mensen binnen je doelgroep bereiken en betrekken op LinkedIn.
Onze specialisten delen regelmatig LinkedIn tips en tools op onze LinkedIn blogpagina!