Hoe gebruik je uitgaande links op de juiste manier?
Nu je weet wat de voordelen zijn van uitgaande links en waarom je ze zou moeten inzetten, kunnen we samen kijken naar hoe je ze op de beste manier inzet in jouw content.
De beste manier om deze links in je content op te nemen is door te linken naar de bron(nen) die je gebruikt hebt om jouw blog te schrijven. Het laat de lezer zien dat je jouw huiswerk gedaan hebt en niet zomaar iets roept. Het helpt bij het bouwen aan vertrouwen tussen jou en je lezers.
Als je naar je bronnen verwijst, is het belangrijk dat dit websites zijn van hoge kwaliteit. Als je iets schrijft over meubels, dan zou je kunnen linken naar VT Wonen of IKEA. Als je schrijft over sporten, dan kun je linken naar KNVB, ESPN of F1. Al deze websites geven je een link van hoge kwaliteit. En dat verhoogt de vindbaarheid van jouw site in de zoekresultaten van onder andere Google.
Naast het linken naar bronnen kun je ook links plaatsen naar websites met meer informatie of handige tools. Als je een blog schrijft over contentmarketing bijvoorbeeld. Dan kun je linken naar meer uitleg over zoekmachine optimalisatie (SEO). Je geeft de lezer dan meer informatie over het onderwerp en je laat zien dat je expert bent op jouw vakgebied.
En je kunt, tot slot, uitgaande links ook gebruiken om andere content te promoten die je hebt gemaakt. Je kunt verwijzen naar een bericht over social media marketing als je iets schrijft over het vergroten van het verkeer naar jouw site door social media effectief in te zetten. Je helpt je lezer door de aandacht te vestigen op andere, relevante content.